• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Leder interieur plekken wegwerken - vouwen wegwerken.

marcovandaar

Detailing rookie
21 aug 2010
3
0
Hallo

Ik heb een rood interieur waarvan er hier en daar soort vouwen in zitten en putjes, er zitten ook wat donkere plekken in. Het intereur is 9 jaar oud, maar heeft maar 33 DKM mee gereden.

Ondertussen had ik smartleather besteld bij carclean, omdat ik er goede dingen over las, en heb deze gebruikt.
Voor de rest wel tevreden, het rood springt er wel weer uit!
maar de donkere plekken worden wel minder maar verdwijnen niet.

Er zitten ook een soorten vouwen en putjes in die ik graag zou willen wegwerken.

Zijn er hier mensen die mij wat product aanbevelingen kan doen zodat de bovenstaande dingen kan wegwerken?

hier volgen een paar fotos van het interieur (na het gebruiken van smartleather btw).

mg4592.jpg

mg4588.jpg

mg4591.jpg

mg4587.jpg

mg4581.jpg


mvg
marco
 
Ik denk dat je hiervoor naar een bedrijf moet die lederen interieurs maakt, die kunnen dan aan de hand van "the real thing" hierop antwoord geven, op basis van de foto's is het altijd lastig vaststellen.

Ik zie wel eens op tv dat ze in de USA van die stoomapparaten gebruiken om nieuw leder strak te krijgen, maar weet niet of dat met gebruikt leder ook lukt
 
Met een 'zalfje' krijg je dit natuurlijk niet weg; het leer is iets mee, en dat maak je niet ongedaan door er iets op te smeren (was het maar zo).

Tim komt uit een 'leer' familie dacht ik; hij weet er veel van.
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik begrijp dat dit niet zo eenvoudig op te lossen is.

Echter voor de rare plek op het hoofsteun, en meerdere in het interieur, hoe is dit makelijk weg te poetsen?

En hoe kan ik het beste voorkomen dat de rest van het leder interieur ook zo word als op de foto's?
 
Berkant zei:
Zo te zien heeft er wat opgelegen waardoor het leer op die plekken is uitgerekt :ja

Groot lichaam? niet discriminirend of iets van die aard bedoeld, maar kan zijn natuurlijk, bij flinke belasting van het leer, het gaat rekken en daardoor vouwen en plooien maakt...
 
die punten duiden er denk ik op dat er iets in heeft gedrukt; bij mijn auto zag ik het ook laatst. Had afgelopen halfjaar de auto gebruikt als verhuis/vuilniswagen, en heb stenen/planken/kasten/puin/etc ermee vervoert en dat laat putten achter.
 
Zo te zien is het leer gaan plooien door hogere belasting. Die putjes wellicht van een kinderzitje geweest? Soms trekt het na verloop van tijd bij.

Voor de vlekken zal een goede leerreiniger nodig zijn, wellicht dat de Gliptone cleaner werkt.
 
Heel voorzictig met een doek en een stijkijzer op de laasgste stand over de putjes heen.
 
Wil je zoals hierboven aangegeven warmte gebruiken... Doe het heel voorzichtig! En gebruik geen strijkijzer(vanwaar komt die info? Toch geen ervaring he? Want dat geloof ik nauwelijks aangezien een zeer groot deel van lederen interieurs namaak leder betreft! En ja ook bij de dure merken is meestal enkel zit en rug gedeelte echt leder en de rest namaak! En als dit nog maar een strijkijzer ziet begint het al te smelten!!!!!) De haardroger kan je wel proberen, eventueel met een natte doek over het leder ter bescherming! En probeer het eerst ergens waar het nooit opvalt! Heel veel succes