• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

leder reiniger en conditioner die niet ruikt en een mat finish heeft

Bas le coq

Detailing rookie
28 mrt 2020
2
2
Hallo experts,

Ik ben op zoek naar een leder reiniger en conditioner (1 all in one produkt of 2 losse produkten) die dus niet ruikt en een mat finish heeft. Ik lees het hele forum door en al googelend vind ik diverse topics maar nergens een goed antwoord op deze vraag. Een mat finish is absoluut belangrijk, ik wil zeker geen gladde afwerking van mijn leer! Als een produkt eerst enigszins stinkt en na 2dgn weer is verdwenen is dat met een matte finish acceptabel. Maar absoluut niet andersom. Ik kom diverse tips tegen voor of geurloos of mat maar de combinatie van beide vind ik niet.

Wie van jullie kan hier eens een duidelijk antwoord op geven? Alvast bedankt voor het meedenken!

Gr Bas
 
Mothers leathertech set geeft een mat resultaat maar heeft wel een licht frisse geur. Deze geur is zeker niet vervelend en is met een paar dagen weg.
 
Welkom op het forum :)

Matte finish en glad leer zijn wel twee verschillende dingen. Glimmend en glad leer komt veelal door achterstallig onderhoud.

Zowel de Mothers - LeatherTech set als Gliptone gebruik ik graag. Leer reinigen en weer voeden gaat met beide goed en verzorgd leer glimt niet en is niet spekglad, dus dat moet goed komen. ;)
 
Gisteren en vandaag twee auto's gedaan met Mothers Leather Tech. Mooi mat resultaat en behoorlijk opgeknapt!
 
@Gilster Apc kun je op zich wel op leer gebruiken hoor in de juiste verhouding maar een dedicated leer cleaner is vaak net wat milder en zeker als het leer niet zo erg vervuild is zou daar mijn persoonlijke voorkeur heengaan.
 
Ik gebruik meguiars leather cleaner. Geur valt mee en is snel weg. Geen glimmend leer, want daar ben ik ook niet van.
 
Gisteren en vandaag twee auto's gedaan met Mothers Leather Tech. Mooi mat resultaat en behoorlijk opgeknapt!
Mothers Leather tech was mijn ook zelf ook al op gevallen, en er zijn een paar die dit dus aanraden. Maar bestaat dit produkt nog wel? Op deze site staat dat produkt nooit meer leverbaar is en op de Mothers website staat het ook niet (meer).
 
Zoals @Quantoxx zegt hier ook schoonmaken met een paardenhaar borstel (afnemen met mv doek) en conditioner met disco Rosso (afnemen met mv doek) :)
 
Gliptone een sterke geur? Ik vind dat reuze meevallen. Elk product zal wel iets van een geur achterlaten voor een paar dagen ofso.

Zolang het geen overdreven geur is of zo'n leergeur die bedoeld is om te blijven stinken, vind ik het prima. ;)
 
Ik vind de Gliptone wel sterk ruiken. Overigens geheel welkom, ik vind hem heerlijk en lang naar leer ruiken. Ik gebruik dat in beide auto's en krijg zelfs na open te hebben gereden met de cabrio nog enthousiaste reacties dat de auto zo lekker naar leer ruikt.