• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

lederen stuur poetsen ?

opelmark

Detailing guru
21 aug 2011
1.004
120
N-Br 20km onder Tilburg
Vandaag een 2e hands stuur binnengekregen, maar die is nog wel wat vuil en er zitten indrukken in het leer, waarschijnlijk van ergens opgeslagen liggen, waar kan ik deze het beste mee behandelen ? mag ik daar Natural look op doen van poorboys of maakt het dat te glad en kan ik beter zwarte ledervet (van mijn jas) voor gebruiken ?

2h6hphk.jpg
 
Misschien dat je hier mee verder komt:

https://forum.Carclean.com/cc_postst14396/DIY--Stuurwiel-reinigen.aspx

Handige tip van McShine :-D
 
opelmark;304771 zei:
mag ik daar Natural look op doen van poorboys of maakt het dat te glad en kan ik beter zwarte ledervet (van mijn jas) voor gebruiken ?

Ik weet niet wat je precies bedoelt met "zwarte ledervet van mijn jas", maar als je "schoensmeer" bedoelt zou ik dat zeker niet op je stuur doen.
Want het kan kleur afgeven en ik denk niet dat je graag zwarte handen hebt na het rijden!
En mijn ervaring met (kleurloos) ledervet zegt me dat dit ook nog enige tijd een beetje vettig blijft, en dat vind ik ook niet erg prettig op m'n stuur.

Hopelijk heb je hier wat aan. De bovengenoemde methode lijkt me wel erg goed te werken trouwens, maar heb het zelf nog nooit geprobeerd.
 
Ik heb er wat blanke ledervet op gedaan, het leer is nu weer wat opgezwollen en voelt een stuk beter aan dan het keiharde wat het geworden was, uiteraard geen schoensmeer gebruikt, maar echt ledervet, ik gebruik dat voor jassen ook en het geeft niet af (als je het goed uitpoetst).
 
Als je met vet maar uit de buurt van het stiksel blijft
Bij schoenen houden ze daar wel rekening mee qua kwaliteit
Maar of ze dat bij zo'n stuur ook doen
En er staat veelal behoorlijk wat spanning op

Leerzeep daarentegen kan geen kwaad, mist ook dan niet te nat
Die zwelling die je nu hebt zal wel wegtrekken
Als het leer droog is duurt het intrekken naar de diepte wat langer
 
Ik kreg een tip om het leer met de fohn te verwarmen om de indrukken eruit te krijgen, geen idee of dat werkt, iemand daar ervaring mee ? ik heb wel eens gezien dat ze er een stoom apparaat voor gebruiken.
 
Vocht laat het wat zwellen, warmte weer krimpen
Dat kan net genoeg zijn om de moed er uit te krijgen