• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lederen stuur weer netjes krijgen

Gunlock

Detailing chief
28 mrt 2019
104
85
Goede avond allemaal!

Bij mijn Nissan Almera heb ik een glanzende stuurwiel (volgens mij was dit in een ver verleden ooit mat, maar wat verwacht je na 260k kilometers) en die zou ik dus graag weer in originele staat willen krijgen. Ik heb al een aantal filmpjes gezien, maar omdat ik bovenop het stuur een doffe plek heb (misschien schade?) wil ik het toch eerst hier even vragen.

Zoals je kan zien (bijlages) is mijn stuur rondom glanzend en dit wil ik dan weer schoonmaken.

De stappen die ik in mijn hoofd heb:

- met een microvezel doekje + APC of dreft het stuur rondom goed schoonmaken
- tandenborstel + APC of dreft de geperforeerde delen goed schoonmaken
- afdrogen met een microvezel doekje
- Magic Eraser + APC of dreft gebruiken en over heel het stuur heen en weer gaan (geen druk uitoefenen)
- nogmaals met een microvezel doekje afdrogen.

( Als het goed is zou hij nu weer mat/schoon moeten zijn)

- tot slot een leather conditioner gebruiken

Zijn dit de goede stappen of kan ik het beter anders doen?

Bij voorbaat dank!
 

Bijlagen

  • IMG_0428.JPG
    IMG_0428.JPG
    166,2 KB · Weergaven: 558
  • IMG_0429.JPG
    IMG_0429.JPG
    177,2 KB · Weergaven: 598
  • IMG_0431.JPG
    IMG_0431.JPG
    134,6 KB · Weergaven: 537
Persoonlijk zou ik gaan voor Gyeon Leather Cleaner + Monello Borsteltjes o.i.d.

Daarna goed (met een beetje kracht) afnemen met een Microvezeldoek.

De "Schade" is waarschijnlijk gewoon slijtage. Als je dit weg wilt hebben. Zou ik eens gaan kijken naar een herstelkit van Colourlock.


FB_IMG_1562778292753.jpg
FB_IMG_1562778295138.jpg
FB_IMG_1562778297596.jpg
 
@harveydwijs2 ,om tot slot een leatherconditioner te gebruiken ik weet nou niet of je dat moet doen want je stuur wordt er ook gladder van. Wellicht is Ddj leathersealent bv wel een optie
 
Ik smeer na het reinigen niks op t stuur. Altijd bang dat t daarna weer gaat glimmen...
Smerig wordt t toch wel weer. En dan gaat het vanzelf glimmen.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Ik heb zelf Dodo Juice Leather Cleaner gebruikt om het stuur schoon en minder glimmend (kwaaltje van de M-sport sturen) te maken. Ik heb de DDJ Cleaner op een microvezeldoek gespoten en hiermee vervolgens het stuur afgedaan. Vervolgens heb ik het stuur beschermd met DDJ Leather Sealant: glimt misschien ietsje meer dan zonder, maar beschermt het stuur wel beter.


Stuur.jpg

(Links nog niet gedaan, bovenkant wel. Let niet op de rest van de viezigheid op het stuur, dat heb ik later schoongemaakt ;) )