• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lederherstel met Colourlock

LAWRENCIO_XD

Detailing guru
27 nov 2018
1.160
158
29
Groningen
Eigenlijk een hele simpele vraag. Ik wil binnenkort zwarte lederen stoelen aanpakken met Colourlock. Het gaat dan om een wat uitgebreidere behandeling, waarbij ik de beschadigingen wil opvullen en daarna wil bijkleuren. Heeft iemand hier ervaring mee en dan misschien ook met geperforeerd leder? Het lijkt me niet verstandig om met lederplamuur het geperformeerde deel te behandelen, ook al zitten hier ook wat beschadigingen... :laughing:

De stappen die Colourlock voorschrijft (reinigen, ontvetten, opschuren, ontvetten, opvullen, opschuren, ontvetten, bijkleuren) zijn in principe makkelijk te doen, alleen ik vraag dus wat advies wat betreft de aanpak op geperforeerd leder. Thanks! :D
 
Even voor de duidelijkheid: gaat dit om leer dat alleen geperforeerd is, of gaat het om geperforeerd leer waar ook nog lucht door de perforatie wordt geblazen?
In het geval er ook nog lucht door moet, zou ik in elk geval het opvullen niet durven, als het alleen geperforeerd leer is, kun je overwegen of je na het vullen de gaatjes weer open kunt krijgen, maar dat zal sterk afhankelijk zijn van de ernst van de schade (grootte die je moet opvullen) en de grootte van de perforatiegaatjes.
 
Het is gewoon geperforeerd, geen blaasfunctie oid. De schade op het geperforeerde deel (inzet delen zitting en rugleuning) valt wel mee en er zal geen dikke laag plamuur overheen moeten. De reparatie is meer voor de zijkant/bolsters (?) bedoeld, maar ik dacht als ik toch bezig ben kan ik de zitting en rugleuning meteen meepakken. :)
 
Heb wel ervaring met colourlock maar dan op gewoon leer in mijn cabrio. Werkt prima en het resultaat was erg goed.
Wel merk je dat na een tijdje dat het herhaalt moet worden. Zelf geen geperforeerd leer dus hoe dat gaat weet ik niet.
 
@schaef Even een vraagje betreft de ColourFresh; geven de stoelen ook af na bijkleuren of niet? Ik weet dat er een soort sealer bijzit die de verflaag beschermd, maar het zou fijn zijn als ik mijn spijkerbroeken gewoon blauw kan houden ipv zwart :p En hoe zit het daarna met de stoelen bijhouden? Kan ik gewoon een leder reiniger gebruiken zonder dat de verflaag aangetast wordt?
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
@schaef Even een vraagje betreft de ColourFresh; geven de stoelen ook af na bijkleuren of niet? Ik weet dat er een soort sealer bijzit die de verflaag beschermd, maar het zou fijn zijn als ik mijn spijkerbroeken gewoon blauw kan houden ipv zwart :p En hoe zit het daarna met de stoelen bijhouden? Kan ik gewoon een leder reiniger gebruiken zonder dat de verflaag aangetast wordt?
[/QUOTE

Nee je kan gewoon met witte broek in de auto zitten. Er zit idd een dealer bij die je eroverheen doet. Daarna heb ik gewoon de stoelen om de zoveel tijd een geurtje gegeven met leather protector.
AFCBB9AE-F580-4507-A645-F12349DAFF59.jpeg
CBFD4925-537C-4802-A4EA-BDD7DD777B5F.jpeg