• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Leer/alcantara stoelen schoonmaken en bijhouden

schippersss

Detailing chief
21 jun 2010
539
100
Beste,

Ik heb voor mijn Passat CC een ander interieur gekocht. Ipv de stoffen stoelen, een leder/alcantara set. Nu wil ik deze is even goed schoonmaken (zijn niet heel vuil) voordat ik deze monteer in mijn auto. Nu hoor diverse verhalen over het alcantara stof, hoe is deze het beste schoon te maken? En bij te houden? Zijwangen zijn van leer, wat kan ik hiervoor gebruiken om het even goed ontdoen van vuil? En weer te voeden?

Het interieur
0286825084008.webp

i-6982-0-0-0-1355224636-5984-8478533448973891148.webp

Dennis

Hoi Dennis,

Voor alcantara kan je het beste een klamme vochtige handdoek gebruiken. Goed deppen en vooral niet wrijven! Mocht je ze dan nog vies vinden dan raad ik je de swissvax alcantara cleaner aan. Werkt prima. Uiteraarst wel voor je aan de slag gaat stofzuigen, en gebruik vooral geen andere middelen dan de hierboven genoemde. Het kan je interieur verwoesten.

Het leder kan je gewoon reinigen en voeden met een setje van bijvoorbeeld gliptone of mothers. Let wel op dat je het alcantara niet te veel raakt.