• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reageer op onderwerp

Hallo,

Ik heb een Toyota Yaris TS uit 2007 gekocht die er van de buitenkant eigenlijk perfect uitziet op één ding na.

Er zit een lelijke kras en die is bijgewerkt met zwarte lak, terwijl het een donker grijs exemplaar is. Hoe iemand dit verzint weet ik ook niet maar het zit. Daaronder zitten wat bobbeltjes roest omdat het natuurlijk niet goed behandeld is.

Nu wil ik, voordat ik de auto professioneel laat polijsten deze kras bijwerken en zou graag van jullie horen wat jullie adviseren om te doen.

Zelf dacht ik aan het volgende:

1) rondom de kras afplakken met schilderstape

2) de kras/roest opschuren met korrel 200 of zoiets? Of kan ik beter korrel 400 nemen of meer? En dan opschuren tot op het metaal.

3) daar een roestbehandelingsmiddel/stoproest op

4) primer? Weet niet of dit persé nodig en zo ja nog specifieke primer?

5) aflakken met een lakstift op kleur

6) blanke laklaag? Of dit juist niet doen?

De autopoetser heeft aangegeven dat hij het verder gewoon wil polijsten en geeft aan dat het normaal gesproken wel weer behoorlijk netjes zal worden.

Met jullie hulp hoop ik al helemaal dat dit goed lukt :-)

Bedankt in ieder geval.