• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lente detail Peugeot2008 en VW Polo

voiturefrancaise

Detailing addict
2 sep 2010
90
52
Het is al een tijdje geleden dat ik een "show off" heb geplaatst op het forum. Aangezien ik nu in een week 2 auto's heb gepoetst, leek het mij wel weer eens aardig wat van mij te laten horen.

Het is bij beide auto's gebleven bij uitvoerig wassen en poetsen. De Polo is nog geen jaar oud. De eigenaar ervan heeft de auto vlak na aflevering door de dealer door mij laten poetsen omdat hij bijzonder ontevreden was over de aflevering door de dealer. Daar was ook alle reden voor. Op diverse plekken zat nog wit folie dat de auto tijdens transport moest beschermen. De lak was ruw en alles behalve goed schoon. Heb je bijna 700 euro afleveringskosten betaald! De 2008 is mijn eigen auto. Spreekt voor zich dat ik hem vertroetel. De auto heeft nagenoeg geen waskrasjes dus polijsten vond ik zonde van de tijd.

Voor beide auto's is hetzelfde behandelplan gevolgd. Ik hoef jullie niet te vertellen dat ik ben begonnen met de foam lans etc etc. Daarom alleen een opsomming van de gebruikte producten.
1. Valet Pro Advanced Neutral Snow Foan
2. Poorboys super slick and suds
3. Poorboys Spray and Wipe (voor het kleien)
3. Clay bar
4. Carpro Eraser
5. Poorboys white diamond
6. Poorboys exp pure sealant
7. Poorboys Professional polish
8. Poorboys natty's paste wax
9. Poorboys wheel sealant
10. C-Quartz dlux
11. Turtle Glass polish
12. Poorboys tyre dressing
13. Poorboys natural look dressing.
conv_1643.webp
conv_1644.webp
conv_1645.webp
conv_1646.webp
conv_1647.webp
conv_1648.webp
conv_1649.webp

ze staan er weer schitterend bij!
mag ik weten welke motorisatie erin licht en of je daar tevreden over bent?

astrakoen De 2008 is van mij. Daar zit een 1.6 vti motor in met 120pk motor. Ik ben heel erg tevreden over de auto en geloof me, ik ben echt heel kritisch. De 1.6 motor is onlangs vervangen door een 1.2 puretech motor van 110 pk. De 1.6 vti is eigenlijk een oudere motor die voldoet maar wel een 6e versnelling mist. Er is maar 1 irritant ding aan de auto en dat is de hoedenplank wat een onding is. Verder ben ik dik tevreden. Op Autoweek heb ik ook een review staan.

oke mooi! reed laatst met een 3 cilinder 82pk 2 tronic mee boven de 140 geen gang meer en er naast zitten was geen pretje door het constante corrigeren.

astrakoen Die is inderdaad niet vooruit te branden en die 2tronic bak moet je niet hebben. Dat ding schakelt wanneer je het niet wilt en wanneer je het wilt.....
De nieuwe motorren hangen ook in de 308 en ik lees er goede reacties over.

ja dat klopt de puretech is stil en trekt vrij goed. de nieuwe automaat schakelt ook heel soepel. alleen ik ben gewoon geen fan van 3 cilinders maar voor mensen die het niks uitmaken is dit super!