• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Leren autostoelen herstellen: craquele, barstjes, verf eraf

Theovv

Detailing addict
11 nov 2016
21
50
37
Ik heb zwarte leren autostoelen en op een aantal plekken is dit lelijk geworden. Er zitten veel barstjes in, op sommige plekken behoorlijk diep en veel bij elkaar, echt een craquele structuur. Ook is op sommige plekken de zwart verf weg en zie je t bruin eronder. Ik had HG om advies gevraagd en na schoonmaken en behandelen met Maguiars Gold Class Rich Leather Cleaner & Conditioner, dat het al iets beter maakte, heb ik het geadviseerde product, HG Leerreparateur transparant erop gedaan. Nu zag ik in de handleiding al dat dit meer voor een enkele kras of snee is en het geeft idd niet het gewenste effect. Op sommige kleine stukjes heeft het voor iets verbetering gezorgd, maar verder is t vooral een doffe laag die erop ligt en waar de verf eraf was is t her en der meer donkergroen geworden. Ik heb het nogmaals met de Maguiars behandeld.

Hoe kan ik dit nu netjes zelf herstellen, moet ik er leerverf op doen? Of is er een middeltje dat je mss niet standaard in de winkel vindt maar wel in de auto detailing wereld bekend is die de schade kan herstellen? En als t met verf moet, is voorbehandelen met dit Maguiars product dan genoeg?

Ik heb overigens de Maguiars ingesmeerd speciale doeken uit de autohandel waarmee je je auto kan polijsten en poetsen, van die dunne wegwerpdoeken. Is dat goed? Of moet het met een borstel?

Foto's van hoe het er nu uitziet:

s58bus.jpg


2chq9sx.jpg
 
Kun je perfect herstellen met een colourlocksetje. Google is your friend. Heb dit net gedaan bij onze auto, waar een heel stuk van de keuning kaal geworden was doordat de gordel er steeds langs schuurde. Zal dit weekend wat voor en na foto's plaatsen.
 
Hoi Bas. Bedankt voor de tip. Ik heb even zitten googlen, maar ik zie dan een set staan die maar liefst 108,50 kost. Dat vind ik wel erg prijzig, er zitten ook een hele hoop producten in:

Autoleder renovatieset
Inhoud:
Reiniger Mild of Sterk 125 ml
LederFresh op autokleur 150 ml
Protector 150 ml
Reinigingsborstel
Soft schuurpad
Reinigingsbenzine 225 ml
Leder plamuur gel 7 ml
Leder Verzegeling 150 ml

Kan dit niet simpeler/goedkoper?
 
Als ik zie hoe je stoelen eruit zien heb je dit wel nodig.....

Colourlock is wel een prachtig product. Mijn ouders auto heeft een leren stuur wat er uitzag als een slagveld. Mijn vader wilde al een nieuwe kopen van 600 euro of zoiets. Geprobeerd met colourlock setje (stuurwiel) van +/- 30 euro en het stuur is als nieuw....
 
Dit was het stappenplan wat ze mij vertelden....

1. Reinigen :
Colourlock LEDERREINIGER MILD inwerken met een CARCLEAN DETAIL BORSTEL.
Afnemen met een schone, droge Microvezeldoek.

2. Ontvetten :
Colourlock LEDER REINIGINSBENZINE inwerken met een Colourlock SPONSJE.
Afnemen met een schone, droge Microvezeldoek.

3. Opruwen :
Licht opruwen met een droge Colourlock LEDER SCHLEIFPAD.

4. Ontvetten :
Colourlock LEDER REINIGINSBENZINE inwerken met een Colourlock SPONSJE.
Afnemen met een schone, droge Microvezeldoek.

5. Kleuren
Colourlock LEDER FRESH 034 aanbrengen met een Colourlock SPONSJE en met behulp van een föhn drogen.
Meerdere malen herhalen tot een egaal resultaat behaalt is.

6. Verzegelen :
Colourlock LEDER VERSIEGELUNG aanbrengen met een Colourlock DOEKJE.

7. Beschermen :
Colourlock LEDER PROTECTOR aanbrengen met een Colourlock DOEKJE.
 
  • Leuk
Reactions: JanMarten
Is top spul, zal morgen foto's posten. Heb deze set besteld, de leatherfesh wordt op jouw keur gemaakt. Wordt echt als nieuw!

Leder Fresh renovatieset 150 mk
(125 ml reiniger mild, 150 ml protector, 150 ml fresh vlgs klst.)
kleurtoeslag aanmaken "Fresh" of "leerplamuur" Volvo C70 '08 5D79 Cacao Brown reinigingsborstel
schuurvel soft
leder reinigingsbenzine 225 ml
leder verzegeling, 150 ml
verzendkosten 0-5

Kostte 98,-. Maar zoals Istnogferarie zegt wel de goedkoopste oplossing met prima resultaat...
 
Ik blijf er toch bij dat 100 euro een hele hoop geld is om een paar kleine stukjes leer op te knappen. Alles moet met een Colourlock doekje of sponsje of borsteltje, ik vind het vooral erg commercieel, al zal het vast heel goed werken. Ik heb deze auto net gekocht voor 1500 euro en diegene heeft er zelf deze stoelen in gezet, ik weet niet of t originele Peugeot stoelen zijn. Maar ik wil er zeker geen 100 euro aan besteden. 40 lijkt me zat. Is het niet mogelijk enkel de essentiele producten te kopen en mijn eigen reiniger bijv te gebruiken? Of om van een bepaald merk zwarte leerverf te gebruiken? Ik krijg hierbij toch het idee dat een hele hoop van de producten erg duur zijn omdat ze een bepaalde naam dragen of functie dienen, terwijl er een hoop goedkopere middelen of gereedschappen zouden moeten zijn die hetzelfde werken, bijvoorbeeld om te reinigen, te ontvetten, te schuren of iets aan te brengen. Dan heb je mss alleen nog verf en een beschermproduct nodig.

Iets als een scuffmaster setje dat ook speciaal voor dit doeleinde gemaakt is bevalt me veel beter en geeft geweldige resultaten, met een hele hoop minder producten in hun kit, helaas niet te koop in Nederland.
 
Je kunt er ook voor kiezen om de Leder Fresh los te kopen. Laat je die op kleur maken en gebruik je de rest van je eigen producten voorraad. Ik denk dat dit geen probleem moet zijn. Probeer echter wel het stappenplan te volgen voor een goed eind resultaat.
 
Ik ga idd even kijken wat ik zelf heb en wat ik echt nodig heb en dan via hun stappenplan proberen te werken. Ik zal het resultaat laten zien, bedankt voor de tips!
 
Het gaat inderdaad om de leatherfresh, dat is de leerverf. Voor de rest kun je denk ik ook wel ander materiaal gebruiken?

Mijn stoel voor
2016-10-15 11.03.22.jpg


En na

2016-10-30 11.51.30.jpg


Voor
2016-10-15 11.03.29.jpg


En na

2016-10-30 11.51.44.jpg
 
Wauw, dat ziet er goed uit! Ja, ik denk dat ik qua schoonmaken gewoon met de maguiars gebruik die ik al heb, opruwen heb ik 600 korrel fijn schuurpapier voor en ontvetten kan met allerlei huis en tuin en keuken schoonmaakmiddeltjes.

Ik wil dus de verf kopen maar ik twijfel over de verzegelaar, om de verf te beschermen, en de protector, voor het conditioneren. Officieel is Maguiars Gold Class Rich Leather Cleaner & Conditioner naast schoonmaken ook voor conditionen en beschermen, dus dan zou ik alleen de verf nodig hebben. Maar ik weet niet of t dan toch beter is om voor het beschermen de verzegelaar van colour lock te gebruiken ipv dit multifunctionele product van Maguiars.

Dan wordt het dus

schoonmaken met maguiars

ontvetten met glasreiniger

opschuren

ontvetten met glasreiniger

verfen met colour lock verf

beschermen met colour lock verzegelaar (?)

(beschermen) en conditionen met maguiars
 
Laatst bewerkt:
Wauw, dat ziet er goed uit! Ja, ik denk dat ik qua schoonmaken en conditionen gewoon de maguiars gebruik die ik al heb, opruwen heb ik 600 korrel fijn schuurpapier voor en ontvetten kan met allerlei huis en tuin en keuken schoonmaakmiddeltjes.

Ik wil dus de verf kopen en de verzegelaar, om de verf te beschermen, maar moet ik dan nog de protector hebben voor t voeden, of kan ik maguiars (cleaner &) conditioner die ik daar al voor heb ook voor gebruiken? Officieel zou dit product ook al als beschermer functioneren, dus dan zou ik alleen de verf nodig hebben.

Je kunt maguiars ook gebruiken lijkt me, zal hetzelfde doen. Korrel 600 is wel grof, zou iets fijner schuurpapier nemen....
 
Is dat nog grof? Ik heb dat als fijn papier gebruikt voordat ik mn velgen ging spuiten :) Voel je al bijna niks meer van op t papier.

Ik twijfel met de maguiars alleen of dat de verf goed beschermd tegen slijtage of dat de verzegelaar dat significant beter kan.

Daarnaast zal de verf wel de weggesleten kleur weghalen maar niet de barsten eruit halen en maguiars doet dat ook niet, want op de foto's heb ik het leer al een keer hiermee bewerkt. Dus hoe krijg ik echt de craquele en barsten zelf eruit dat t leer weer glad wordt? Of werkt die colour lock verf als een soort filler?
 
Is dat nog grof? Ik heb dat als fijn papier gebruikt voordat ik mn velgen ging spuiten :) Voel je al bijna niks meer van op t papier.

Ik twijfel met de maguiars alleen of dat de verf goed beschermd tegen slijtage of dat de verzegelaar dat significant beter kan.

Daarnaast zal de verf wel de weggesleten kleur weghalen maar niet de barsten eruit halen en maguiars doet dat ook niet, want op de foto's heb ik het leer al een keer hiermee bewerkt. Dus hoe krijg ik echt de craquele en barsten zelf eruit dat t leer weer glad wordt? Of werkt die colour lock verf als een soort filler?

Colourlock is een filler voor kleine barstjes en uiteraard Leerverf. Als het te grove barsten zijn moet je eerst leerplamuur gebruiken. Zorg eerst maar eens dat je leather fresh krijgt dan kun je het proberen. Kijk maar eens op hun site, staan diverse voorbeelden. Wat betreft het schuurpapier: voorzichtig, want je beschadigt het leer snel als je te grof schuurt. Koop anders een velletje korrel 1000, kost misschien € 1,50....
 
Ok, dan haal ik wat fijner schuurpapier. Ik heb colourlock maar even gemaild of ik dit met de verf mooi krijg of nog een plamuur nodig heb, zonde om het twee keer te moeten doen.
 
als je mijn mening vraagt is goedkoop duurkoop, beter even doorsparen en iets halen waar iedereen tevreden over is dan iets wat niemand kent.
 
Ik heb lederfresh van colorlock op kleur voor mijn wang reparatie. Ik kreeg het advies om het leer te reinigen, ontvetten, verven, sealen en dan beschermen.
Reinigen zou ook met een beetje dasty kunnen.
Weet alleen nog niet welke sealent en bescherming ik ga nemen.
 

Vergelijkbare onderwerpen