• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Leuk testje met Hd zonder kraan (filmpjes toegevoegd)

Stephan

Detailing chief
24 jan 2012
656
103
39
Hasselt
Hi iedereen,

Ik ben op hetzelfde testje uitgekomen op een ander forum. Dus ik dacht, dat gaan we testen;)

Ik heb enkel een wateraansluiting binnen dus het is steeds een gedoe voor alles klaar te zetten (in het verleden is de slang binnen al eens losgeschoten tijdens het wassen :-o)

Bedoeling is wel om de hd erna op een waterton met filter aan te sluiten.

De opstelling;
Hd van de lidl
5m slang
Zelf gemaakte 20l waterton met aansluiting.

DSC_0007.webp

DSC_0009.webp

DSC_0008.webp

Het foamen, voor dit filmpje al 4x gefoamed. Maar genoeg druk om de hd niet te laten afslaan...

Ik heb de linkjes erbij gezet, uploaden lukt niet :-(

Foamen 1/10 valet pro cpw.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10154000777318010&id=706448009

Afspuiten
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10154000780033010&id=706448009

Water verbruikt. Valt goed mee
DSC_0015.webp

Bijlagen

• DSC_0008.webp
    DSC_0008.webp
    128,2 KB · Weergaven: 204
Laatst bewerkt:
hoe ga je die waterton dan vullen elke keer? ;-)
Regenwater?
Ik vermoed dat wanneer je een groter reservoir hebt, en deze wat hoger zet, je meer druk zal hebben?

ik heb afgelopen zomer een kraantje laten bijplaats aan de voorkant van de garage, was inderdaad steeds een gedoe met de lange slang.

Interessant! Ik volg dit topic mee, ook wij hebben de wateraansluiting alleen binnen en ook bij ons is het al een keer een waterballet geweest.

Ik zou hiervoor een nieuwe regenton (100ltr of zo) in de garage kunnen plaatsen. Alleen even vullen voordat je aan de slag gaat.

Dit is een test voor ik een waterton van 250l ga aankopen voor op de carport. Dan wel sowieso een filter aanschaffen wegens regenwater. Maar het werkt verbazend goed. B-)

I
Ik ben huurder dus boren mag spijtig genoeg niet... Ik vermoed dat je er wel komt met een 50-75 l per wasbeurt incl foamen.

Ik heb de linkjes van fe filmpjes erbij geplaatst. Ik krijg ze niet rechtstreeks geupload via cc.

Ik zou in de waterton niet meer water doen dan je opgebruikt binnen een dag. Water dat te lang staat, en zeker in de zomer, wil je niet meer gebruiken ivm met nevel en legionella.

Ja, dat kan ik je ook zeker aanraden. Vorig jaar zomer nog een bekend verhaal; Tuincentra die pompen aan hadden gezet en via fontijnen en sproeiers legionella hadden verspreid door de tent... Not nice!

Is idd een leuke test...om een auto af te spoelen kan je ook gewoon ....een gieter gebruiken.
In principe kan je toekomen met 30 liter om 1 gemiddelde auto af te spoelen.....ben ik nu blij met mijn wateraansluiting in de garage hoor!
Is een permanente aansluiting dan niet mogelijk dmv een soort van "waterverlengdraad" ? Had dit vroeger ook aan mijn voorgevel gemaakt en daar stond zelfs een kraantje op. Afsluiten moest ik in de kelder doen , zo kon je niet zomaar water aftappen.
Een paar kwalitatieve koppelingen + slang , een kraantje en je bent gesteld.( indien mogelijk hee)
Mogelijks ook goedkoper dan zo'n ton van 250 liter....

Ik heb een bovenwoning en dus ook geen buitenkraan. Echter zit mijn meterkast buiten mijn woning, naast mijn voordeur. Ik heb daar naast de watermeter een T-stuk geplaatst, wat koper 15mm tussen gebogen en een muurplaat + kraan gemonteerd.

Ik ben loodgieter geweest en kon dus wel even wat buigen, maar je zou dus misschien ook met wat lengtes koper een kraan naar buiten kunnen brengen, als een loodgieter effe snel wat bochten/katterug/sprongen ofso voor je buigt. Kost geen moeite voor hem/haar.

Greetz

EDIT: ''Naast de watermeter'' ... Ik leg de nadruk even op NA de watermeter. :P

De tuinslang moet bij mij van de berging, door de veranda en zo to opzij van het huis. En dat ik 2 binnenkatten heb maakt het allemaal niet makkelijker ;-).

Een stroomaansluiting heb ik wel buiten dus die kabel blijft altijd liggen.

Ik lach er ook steeds mee, ik ben langer aan het klaarzetten!

Een waterton van 210 l kost bij vancreanebroeck 17€, dus voor de ton ga ik het niet laten :-D

Thanks, maar is niet mijn verdienste wel van een Brit op dw ;-)

Gisteren alles gaan aankopen om alles te installeren. Foto's volgen nog.

Grtz

Zo alles geplaatst. Totaalprijs regenton, afvoer, dakgoot en voet voor 36 euro.

Voor diegene die willen post ik morgen wel een foto ;-)