• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Leuk testje met Hd zonder kraan (filmpjes toegevoegd)

Hi Bikkel, Deze opmerking maakte een kameraad ook. Dus even getest met een 20l kan in de dakgoot leeg te gieten aan 1 stuk. Gaat perfect. Niets stroomt over.

Het opp. is 6x3. Normale carport

De slang lijkt klein maar is 3.5cm diameter. (is eig een vijverslang) :-D

Jaa (matig nuttig) rekenwerk!

Er zijn wat verschillende definities in omloop, maar zeer zware neerslag of wolkbreuk kan zorgen voor 10 mm neerslag in vijf minuten. 10 mm op 18 m2 (dak van 6x3) is dus 180 liter in vijf minuten. 20 liter zou er dus in een slordige 30 seconden doorheen moeten kunnen bij zware neerslag als je alles wilt opvangen zonder te verspillen. Maar ik denk dat zelfs bij gemiddelde neerslag je ton met zo'n dak sneller vol is dan dat je 'm leegtrekt met autowassen.

In Nederland valt jaarlijks zo'n 800 mm regen, dit op het dak van 6x3 levert zonder verlies 14.400 liter water op. Met een verbruik van 100 liter per wasbeurt moet je dan ruim 2,5 keer per week je auto wassen wil je het opmaken.

Vraag je je af waarom ik dit weet, ik heb ook een klein onderzoekje gedaan naar het installeren van een tappunt naar een ton in mijn regenafvoer, maar dan wel met een overloopsysteem dat niet alles door de voortuin stroomt als de ton vol is. Uiteindelijk toch gekozen om maar niet de regenafvoer door te zagen van mijn huurhuis, vooral ook omdat ik eigenlijk geen grote plastic bak kwijt kan in de voortuin en daar heb ik nou juist het water nodig.

@Stephan Ik vind het in ieder geval een geslaagd project, als ik ooit nog ga verhuizen ga ik het zeker ook proberen!

Tips zijn meer dan welkom :), ben ook niet de handigste in de buurt hahahahaha!

Maar heb het nogmaals getest. Het valt me op dat maar 1deel ofwel de helft van het dak afloopt naar die kant... Volgens mij staat de carport niet 100% naar 1 hellingshoek en loopt het andere deel erlangs af.

En sowieso gaat de plantjes ook gevoed worden door de ton. Een overloop ga ik dit weekend nog maken richting de beek. Dat de ton zeker niet overloopt aan de carport zelf

@350Z je mag steeds je optelsom nog eens maken :p

Grte en bedankt voor het meedenken, daarom post ik het natuurlijk