• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Leuke start voor VAG + rotary

blue-sport ( OSC )

Detailing rookie
6 sep 2009
66
0
Beste leden,

wegens wat prive redenen laatste tijd wat minder actief geweest,
nu heb ik er weer helemaal zin in,
maar ben alles wel een beetje kwijt,

ik heb een duitse auto ( opel astra g uit 99 ) in de kleur pearl blue z282
ik heb begrepen dat je daar het beste menzerna of monello voor kan pakken,
zelf heb ik alleen nog turtle wax, en daar wil ik wel eens vanaf,
heb helaas ook een paar krasjes in de auto zitten ( ook 1 redelijk diepe van een cm of 12 }:)w aan de zijkant

spul voor banden, ramen, interieur heb ik wel liggen,

ik heb ook een festo rotary tot mijn beschikking,

260920091065.jpg

260920091064.jpg


Ik heb dus spullen nodig zo als klei, shampo emmers, enz enz
maar wil het niet al te gek maken,

ik ben een beginner en denk zelf dati k met de rotary best uit de voeten kan ( aantal keer americanen mee gedaan op het werk )

GR niels
 
DUW HIER: daar even koekegluren :)
Hetgeen je hebt weglaten en ook al initieel bedoelt voor de DAP, genoeg overeenkomsten om je weer op weg te helpen schat ik in.
Verder zal het hieronder ook wel aangevuld worden door de andere toppers alhier !
 
zat ook al even te kijken,
mja ik heb een VAG lak natuurlijk dus weet niet of daar verschillen in zitten,
de rotary is niet van mij maar kan ik wel gebruiken,
dus wat is wijsheid
 
Euh?? Opel met VAG lak?

Gevalletje klepel, en klok?

VAG staat voor die andere Duitse merken en een verdwaalde spaanse. (Denk aan Audi, VW, Seat, Skoda).

Tip van flip: Maak op een mooie zaterdag een afspraak met het team van CC en begeef je naar het walhalla, laat je voorlichten, testen op je auto en schaf aan.
 
okee thanks !,

welke producten kan ik het beste mee beginnen ?,

zeggen jullie koop bepaalde producten en ga lekker met de rotary aan de gang,
of geef veel meer uit en neem een dap500 er bij ?
 
Tot 2 maanden geleden had ik een Opel Vectra B2 uit 99 (donkergroen metallic) nu een Audi A4 (VAG dus ;) ) Ik kan tussen beide wagens concluderen dat de Opel een middelharde lak heeft, niet zo hard als de Audi in ieder geval. Monello Rafini werkt op de Opel lak ook perfect. Maar zoals mijn onderschrift al zegt: doe altijd een testspot...

Wil je het 100% zeker weten, maak dan een afspraak bij CC voor persoonlijk advies.

De opmerking dat je beginner bent en je denkt dat je met een rotary uit de voeten kunt doet mij twijfelen aan je kunnen, niet lullig bedoeld, maar weet je wat hologrammen zijn? En hoe heb je die amerikanen behandeld?
 
hologrammen zijn van die halve maantjes die je krijgt als je je machine niet goed vlak op de auto houd toch ?,

americanen zijn in america gewoon in de achtertuin gespoten,
dus een hele dikke unie lak met veel sinasappel,
deze heb ik gewetsand, en toen met garage spullen en die rotary gepolijst,
zo dat het weer toonbaar was voor verkoop..