• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lexus CT200h F-Sport line

Nubje

Detailing addict
9 apr 2009
34
65
Hallo allemaal,

Meteen vooraf, mijn excuses! Ik heb geen vooraf of tijdens foto's gemaakt. Ik was maar al te blij dat het eindelijk een keer droog was dat ik direct begonnen ben zonder aan foto's te denken.

Vanwege een switch van werkgever komende maand, moet ik mijn leaseauto inleveren en moest ik op zoek naar een "nieuwe" eigen auto. Daar ik opgegroeid ben met Toyota en zelf ook enkele Toyota's en een Lexus heb gereden, ben ik weer gaan zoeken voor een van beide.
Uiteindelijk mijn oog laten vallen op een Lexus CT200h F-sport line uit 2012 in het grijs. De dealer heeft 'm "afgeleverd" en zag er niet slecht uit...van buiten. Wel was de lak wat vettig en verwacht dat ze alle swirls etc dicht gesmeerd hebben met het een of ander.
Aangezien dit weer een eigen auto is en ik wat verlofdagen overhad, heb ik de keuze gemaakt om deze nu nog een full-detail te geven en een oude hobby weer op te pakken (ik zag dat mijn eerste bestelling bij Carclean stamt uit 2009). Ik ben nog bezig met een studie dus veel tijd is er niet over, maar met deze full-detail kom ik de winter door en ik hoop na de winter toch echt klaar te zijn en mijn papiertje binnen te hebben!

De stappen die ik heb uitgevoerd voor het exterieur:
  1. Auto foamen met een oude Autobrite foam
  2. Velgen reinigen met PB spray and rinse
  3. Banden en wielkasten met PB APC+D
  4. Velgen met Iron x
  5. Kieren, sponningen, kunststof en rubbers met PB APC+D
  6. Motorruimte met PB APC+D
  7. Auto wassen met Dodo Juice BTBM, 2-emmer methode en Monello thick mit
  8. Auto afdrogen met Monello droogdoeken
  9. Auto met Valet Pro Citrus tar and glue remover
  10. Auto met Iron x
  11. Auto kleien met Dodo Juice clay en Born to be slippery claylube
  12. Daarna ook de ramen gekleid
  13. Vervolgens de auto afplakken en polijsten met DAP500v2 en na testspot geel + veloce
  14. Telkens met Nanolex EX ontvetten en resultaat controleren, diepere krassen er niet uit gekregen met 1 hit, maar omdat de CT's normaal zachte lak hebben wilde ik hier eerst controleren dat ik niks fout doe voordat ik met geel + veloce door blijf werken. Na de winter nog maar een polijst beurt geven en dan met zwaarder geschut aan de slag of meerdere hits..
  15. Auto polijsten met wit + finale, vond veloce al mooi finishen maar finale geeft het een mooie glasachtige glans!
  16. Lampen met Meguiars PlastX
  17. Ramen van buiten gedaan met de Nanolex ultra glass sealant kit. De sealant was leeggelopen/verdampt als gevolg van een slechte dop, dankzij de geweldige Carclean service een nieuwe sealant mogen ontvangen!
  18. Velgen polijsten met cone en finale
  19. Motorruimte met Autoglym vinyl and rubber care gedaan
  20. Velgen sealen 1e laag met PB wheel sealant, deze vrat mij Dodo juice fingermitt op?! Deze leek op te lossen door de sealant? Nog iemand hier ervaring mee?
  21. Auto waxen met Collinite 915
  22. Velgen sealen 2e laag PB wheel sealant
  23. Lampen sealen met Wolfgang Plastik Surface Sealant
  24. Kunstof en rubbers met Autoglym vinyl and rubber car en Nanolex trim rejuvenator gedaan
  25. Banden met PB Natural look
Vervolgens het interieur als volgt aangepakt:
  1. Interieur vochtig afgenomen met water en heel klein beetje APC+D​
  2. Stofzuigen en borstelen stoffen bekleding stukken​
  3. Interieur met Nanolex interior cleaner​
  4. Bekleding en hemel met Autoglym interior shampoo​
  5. Matten stofzuigen en borstelen​
  6. Matten met Autoglym interior shampoo​
  7. Ramen van binnen met Meguiars NXT glass cleaner​
  8. Interieur met Nanolex interior dressing​
  9. Leder vochtig afnemen met water en klein beetje APC+D​
  10. Leder cleanen met Mothers Leather foaming wash​
  11. Leder conditionen met Mothers moisture infusion gel cream​

Sorry voor de slechte foto's, wilde de auto niet naar buiten in de regen rijden voor alleen wat foto's :no_mouth:
Al met al ben ik blij met het resultaat, van buiten glanst de auto en ook de velgen meer. En van binnen is 'ie nu echt schoon en het leder is weer goed gevoed en verzorgd.

Ik ben benieuwd wat jullie vinden, en of ik nog zaken beter had kunnen doen? Ik sta altijd open voor verbeteringen o_O

 
Het ziet er goed uit, lekker bezig geweest!

Ik zou alleen als tip willen meegeven: geen PBW Natural Look gebruiken op je banden (staat idd wel op verpakking).
Natural Look heeft de neiging om vlekken te geven, wanneer het in contact komt met water (is ook op water basis).
Een favoriet op het forum is Gyeon Tire vanwege de looks en de lange standtijd.
 
  • Leuk
Reactions: nova_niek en Nubje
Thanks, zet het op mijn verlanglijstje. Eens kijken hoe de natural look zich houdt. Tot nu toe eigenlijk altijd voor mijn banden gebruikt en nog geen problemen mee gehad.
 
  • Leuk
Reactions: SlomeDuikelaar
Thanks, Auris hybrid heb ik ook naar gekeken maar na even zoeken deze in de buurt tegen het lijf gelopen :D
 
Hoei, waar kan dat aan liggen dan?
Ik heb de plaatjes gewoon via dit forum gedaan..:neutral: