• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lichte hologrammen, met de hand te verwijderen?

dj_tom

Detailing rookie
10 jan 2011
5
0
hallo,

ik heb vorige week gezien dat ik holgrammen op mijn auto heb (redelijke lichte), ik en een kameraad hebben deze een paar maanden geleden onder handen genomen met een polier schijf en sinds heb ik hem nog gepoets (met de hand) met vertua bond van chemical guys en de applicator pads van meguirs.
nu was mijn vraag --> kan je hologrammen creëren door met de hand te poetsen of komt dit 100% zeker van de polier schijf? en hoe krijg ik deze best weg.

alle hulp is welkom !

MERCI !


tom
 
Polier, en in dit geval ben ik er zo goed als van overtuigd dat het in dit geval gedaan is door een rotary.
Daarmee kunnen niet veel mensen superstrak mee finishen en dient dus nagelopen te worden met een excenter / DAP.
Met de hand gaat je niet lukken ben ik bang, zoals aangegeven: nalopen met een excenter / DAP.
Zijn menig lid in die buurt wonende en niet te beroerd om te helpen.
 
hey,

bedankt voor de snelle reply, dus het was toch de schijf, fijn om te weten.
zou ik deze ook nog kunnen weg krijgen met de hand en welk product raden jullie me aan?

wou binnen kort nog eens de volgende stappen ondernemen

- wassen met dodo juice born to be mild
- kleien met de klei set van meguirs
- ???? (om de hologrammen te verwijderen)
- preppen voor wax met vertua bond van chemical guys
- waxen met nxt 2.0 paste wax

als hier nog opmerkingen over zijn of verbeteringen mogen jullie me dat altijd laten weten, ben nog maar een groentje :)

Bedankt !
 
Met een hele zachte lak is het mogelijk om met de hand hologrammen te veroorzaken,geloof t of niet,zelf ooit met een d/a klaargekregen op een niet nader te noemen @#%^@$.
 
Ahaaa, weer wat geleerd Bart !
Zelf wel helaas ervaren met boterzachte lak dat als je er naar keek er de krassen in zag springen maar dat dit ook kon .... nu maar hopen dat ik die %#$## niet krijg hahaha
 
ik heb idd een heel zachte lak (is me nog al gezegd) en ik had al een vermoeden dat ze door de hand kwamen doordat ze me pas waren opgevallen en zo licht zijn.
maar als ze door de hand gecreerd zijn, hoe is dit gebeurt?
- is de auto slecht gewassen
- is vertua bond mss geen goed product
- of komt het door de wax
- mss de applicator pad die op niks trekt

hoe vermijd ik dit in de toekomst??

gr
 
Heb je wat meer info? :

- Polierschijf? Wat bedoel je hiermee? Wol? Foam?
- Wat voor auto? merk/type/kleur?

Hologrammen worden veroorzaakt door de roterende machine en een verkeerde techniek in combinatie met pad/product. Om het te voorkomen dien je dus de juiste combinatie van pad, product en techniek te gebruiken, al kun je het nooit 100% voorkomen, het is iets wat bij een roterende machine "hoort". Nabewerken met een dual action machine zoals de DAP500/900 verwijderd de hologrammen weer.
 
.............gewoon de DAP500/900 lenen van iemand of langsgaan bij iemand die dat "even" doet........:roll of misschien heb je zelf wel een excenter ?
 
hey,

neen heb zelf geen machine dus kan je er ook niet veel info over geven, weet wel dat het een foam pad was.
het gaat over een daewoo lacetti in de zwarte kleur en nu dus met lichte hologrammen.
ik zou dus graag deze willen verwijderen, liefst met de hand, is dit mogelijk?

met polierschijf bedoel ik een machine met foam pad die we gebruikt hebben voor te polieren.
het was het soort machine waar je geen schade aan de lak mee kan krijgen dus de minst agressieve als ik het zo kan zeggen.

greetz
 
"het was het soort machine waar je geen schade aan de lak mee kan krijgen dus de minst agressieve als ik het zo kan zeggen

Dat is wel erg algemeen, maar dan ga ik er vanuit dat het een dual action machine is, misschien handig om dit even na te vragen?

Foampads heb je veel varianten van hardheid, als het inderdaad een dual action (ook wel excentrisch genoemd) machine is, dan is de kans op hologrammen minimaal, alleen bij een verkeerd gebruik van een te zware pad zou dit eventueel kunnen gebeuren. Zelf ken ik het gebruikte product niet, dus kan daar niets over zeggen.

Met de hand verwijderen van hologrammen is mogelijk, maar kost gewoon veel werk. Het beste is om die machine nogmaals te gebruiken (als het ook echt een dual action machine is!) maar dan met een zwarte of lichtgroene pad en een product zoals Monello Finale, dan verdwijnen de hologrammen als sneeuw voor de zon :ja
 
dan is dat het product dat we gaan bestellen :) merci voor de tip. en denk dat het idd zo een machine is.
kan iemand me mss ook zeggen hoe hij zijn auto behandeld (met de hand) zonder hologrammen te creeren.
ik denk dat is sowiezo geen kwaad doe met te wassen met dodo juice, kleien met meguirs en waxen met de nxt (of niet), mss dan toch maar vertua bond achterwegen laten en mss andere pads aanschaffen dan die van meguirs, want als ze eenmaal weg zijn wil ik dat zo houden.

ik ben van (belgisch) limburg afkomstig mss wat ver voor hulp te verschaffen.

greetz