• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lichte krasje op Opel Astra H 2008.

Frigide

Detailing rookie
7 jul 2014
1
0
Even voorstellen. De naam is Berry, woonachtig in Drenthe en vanaf komende zaterdag (12-07-'14) eigenaar van een Opel Astra H sw uit 2008.
conv_732.webp
De dealer gaat de motorkap opnieuw spuiten en de rest van de auto polijsten. Om de auto netjes te houden wil ik het was en wax werk van heden zelf gaan doen. Nu is mijn vraag met welke cleaner/poliser kan ik dat het beste doen met deze lak? (volgens kenteken grijs metallic). En welke wax past er vervolgens het beste bij?
Is het ook mogelijk de meegespoten bumper en spiegels te polishen hand of met een machine?

Bijlagen

• conv_731.webp
    conv_731.webp
    16,2 KB · Weergaven: 161
Hoi Berry,
Allereerst proficiat met je nieuwe auto en welkom op het forum. Het spuiten van de motorkap heeft waarschijnlijk alles te maken met steenslag? Prima dat hij dat voor je gaat doen. Je zegt dat je zelf zorg wil gaan dragen voor de was en wax werk. Als je toch al van plan bent om al het werk aan je auto zelf te gaan doen, waarom begin je er dan niet direct aan en laat het polijstwerk door de dealer achterwege. Of je moet absoluut weten wat de dealer gaat doen en met welke middelen hij aan de slag gaat. Het zal niet de eerste zijn dat er veel extra werk ontstaat omdat het polijsten niet op een juiste wijze is gedaan!!
De vragen die je vervolgens stelt zijn wel erg open van karakter. Doe je zelf een plezier en ga eerst op het forum van alles en nog wat lezen. Met name het onderdeel "complete detailbeurt van de buitenzijde " zal vele antwoorden geven op je vragen. En nog een goede raad, doe het stapje voor stapje, probeer niet alles tegelijk aan te pakken want dan kom je in de problemen. Ik wens je veel plezier toe in de komende tijd.
Groet,
Jan