• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lichtmetalen velgen: welke klei/lubricant?

Tom Witters

Detailing addict
14 aug 2020
47
50
Hallo iedereen,

Welke combinatie klei/lube kunnen jullie aanraden voor een set standaard lichtmetalen velgen (Mercedes E-klasse, 17’’ 5-spaaks). Voor de lube had ik zelf al DDJ in gedachten (ook te gebruiken op de lak icm de kleimitt), maar wat de beste klei is voor deze klus: geen idee.

Alvast bedankt!
 
Ik gebruik zelf veelal de Monello - Dolce Verde klei. (medium klei, goed geprijsd). Deze combineer ik met de DodoJuice - Born Slippy Concentraat.

Maar je gebruikt al een kleimitt naar tevredenheid? Dan kan je die toch nu ook gebruiken of een tweede?
 
Ik gebruik zelf veelal de Monello - Dolce Verde klei. (medium klei, goed geprijsd). Deze combineer ik met de DodoJuice - Born Slippy Concentraat.

Maar je gebruikt al een kleimitt naar tevredenheid? Dan kan je die toch nu ook gebruiken of een tweede?
Die kleimitt werkte prima voor mij op de lak, maar wil alles wat ik op de lak gebruik gescheiden houden van de velgen (ook al kan je een mitt grondig reinigen, better safe than sorry). Extra mitt (€50) vind ik wat overdreven...

Er loopt nu een aanbieding voor een kleiset van Monello (Dolce Verde + Perfetto + doek). Samen met de Born Slippy (voor de lak) ben ik dan m.i. volledig voorzien wat kleien betreft.

Bedankt!
 
De set is leuk, maar met 500ml Perfetto heb je misschien genoeg voor een kleine auto. Als het goed is heb je al doeken, dus tja...

Ik zou de losse klei nemen en de Born Slippy.

€50,- voor een kleimitt? :O
 
De set is leuk, maar met 500ml Perfetto heb je misschien genoeg voor een kleine auto. Als het goed is heb je al doeken, dus tja...

Ik zou de losse klei nemen en de Born Slippy.

€50,- voor een kleimitt? :O
Tja, als enthousiaste beginner heel wat aangeschaft voor ik dit forum ontdekte. Niet allemaal miskopen, maar toch...

Dan volg ik jouw advies met het kleiblok en de Born Slippy. Deze laatste dient verdunt, dus ook een spraybottle nodig; van Monello ken ik enkel de non-ferro, maar allesbehalve tevreden over (spuit enkel een dunne straal rechtdoor). Weet niet of de lege sprayers hetzelfde probleem hebben. Suggesties opnieuw welkom.