• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lijm op dak, 2 componenten?

superdave

Detailing addict
2 mei 2010
40
52
Ik heb 'waarschijnlijk' 2 componenten lijm op mijn dak. De vorige eigenaar had er een antenne opgeplakt.
De lijm is echt bunker hard en lost met niets op, zelfs een schadeherstel bedrijf kreeg dit er niet af!

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Wie heeft tips!?

Karamelschijf? Zou het anders ook niet weten. Spul is zo hard dat je de lak ermee af zou trekken (hadden we ook bij de emblemen van Nicknameless zijn 206)

Die heb ik inderdaad nog niet geprobeerd, maar ik denk dat ik daar weinig mee uithaal.

Ik ben inderdaad bang dat ik toch aan een haaienvin moet gaan geloven, maar misschien heeft er iemand hier nog een wondermiddel. (week maker)

Misschien dat wetsanden een optie is?

Korrel 2000
Korrel 3000
Korrel 4000

Polijsten met woolpad en M105, roterend
Polijsten met mezzo en een witte pad, roterend
Polijsten met finale op een zwarte pad, roterend

De laatste 2 stappen kun je ook met een DAP doen.

Helaas hadden ze de logo's op de kofferklep met secondenlijm vastgezet ooit. Niets, maar dan ook niets hielp, zowel chemisch als mechanisch...

:-/

Wetsanden

Na het polijsten

Besloten om voorlopig de logo's weer terug te plaatsen tot de kofferklep wordt overgespoten.

Misschien de laatste optie om het plekje over te (laten) spuiten?

nicknameless zei:
Misschien de laatste optie om het plekje over te (laten) spuiten?

Ik kan nu niet goed zien of het grijze lak is of zilver. Wat ik ooit eens begrepen heb is dat spot repair het beste werkt met donkere kleuren. Zilver schijnt een ontzettende moeilijke kleur te zijn en kunnen ze (bijna) niet spot repairen. Om kleurverschillen te voorkomen moet het complete paneel gespoten worden.

het is zilver, dus spuiten is inderdaad geen optie.

Ik ga wel kijken voor een mooi oem achtige vin, iemand suggesties?

zo te zien is het cyano acylaat lijm.
dit kan je week maken en daarna met je vingers eraf rullen met aceton.

pure aceton zal ook je lak niet veel doen, however zou ik een teststukje proberen in je auto ergens onder de bekleding.

als het niks beschadigd, doekje natmaken en deppen op de lijm net zolang tot het week word.

grt
gerard

(modelbouwer en lijmexpert ;-) )

ps wetsanden zou ik niet aan beginnen, omdat de lijm zo hard is schuur je meer langs de lijm op je lak, dan lijm weg.

@ gerard_nl,

Ik heb álles al geprobeerd om cyano acytaat lijm (in jip en janneke taal, secondenlijm) te verwijderen.

Aceton, thinner, zoutzuur, terpetine, wasbenzine. Niets hielp.
Dibbuz, Stimpy68 en Bartr123 waren er getuige van.

Een medewerker van Care had wel een karamelschijf, maar raadde dit af om nog meer schade te voorkomen...

Gr. Patrick

(medewerker groothandel ijzerwaren en gereedschappen met redelijk veel technisch inzicht)

ik krijg zelfs druppels uit kleren met aceon.
truuk is week laten worden, erover wrijven lukt niet.