• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lijmresten? in middelconsole

Biedzjee

Detailing addict
29 aug 2018
17
70
Hoi - ik post weinig hier maar lees des te meer ;) sinds kort een andere auto aangeschaft (C5 Tourer bijzondere uitvoering). Op een van de asbakjes in de middenconsole zitten (denk ik) lijmresten die ik er niet af krijg (maar wel graag af wil krijgen).

Heb apc geprobeerd, wd40, sticker remover en olijfolie (oma weet raad....) maar het helpt niet bijzonder. Wie heeft de ultieme oplossing?

IMG_4979.jpg


IMG_4978.jpg


IMG_4983.jpg
 
Ziet eruit alsof het 'in' de toplaag zit (oplosmiddel van een sticker kan dit soort looks ook veroorzaken).
Ben je er zeker van dat het erOP zit en niet een echte beschadiging van de toplaag is?
De middelen die je al geprobeerd hebt zijn namelijk al vrij heftig.
 
Ja ik heb me dat ook afgevraagd (zit het erin of zit het erop). Heel eerlijk vind ik het moeilijk dat te beantwoorden. Het voelt ruw, na een paar keer een doekje met stickeroplosser voelt het merkbaar gladder.
 
Op basis van de foto denk ik ook dat het in het materiaal zit (maar foto's kunnen bedriegen), ik dacht aan heet voorwerp dat mogelijk de schade veroorzaakt heeft, maar agressief chemisch middel kan natuurlijk ook. Het is dat het om een hoogglans onderdeel gaat, anders zou ik de melamine spons adviseren, maar dat is hier geen optie.
 
Dit lijkt mij eerder beschadigde lak te zijn. Als ik het goed heb dan zit dit IN je lak i.p.v er bovenop.

Schuren en herspuiten gaat in jouw geval de enige oplossing zijn vrees ik.
 
Denk niet dat dit gespoten lak is maar gegoten kunststof, kan aangetast zijn door lekkende luchtverfrisser uit een potje of iets dergelijks.