• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lime Prime Lite

Leon1987

Detailing addict
21 okt 2008
394
62
37
Heren en Dames,

Heb de Lime Prime Lite eens aangeschaft, echter begin ik langzaam te geloven dat hij een beetje overbodig is.

Dacht hem tussen het polijsten en glazen door te gebruiken, maar het is toch eigenlijk een glaze kwam ik achter... ( B L O N D )

Is er iemand die een oplossing heeft, waar in het stappenplan kan hij bijvoorbeeld?

GEbruik de SSR serie om te polijsten, de Monello is onderweg. Daarnaast van PB de Black Hole, White Diamond en vna Wolfgang de Finishin Glaze.

Kan de LPL nog ergens tussen? of is het gewoon het één of het ander?

Gr. Leon

De Black Hole, White Diamond en Finishing Glaze hebben allemaal nog een zeer licht abrasieve werking terwijl de LPL puur reinigt en voedt.
In principe zou je dus kunnen werken volgens:
SSR -> BH/WD/Wolfgang -> LPL -> EX-P -> Natty's
ipv de LPL kan je natuurlijk ook met PB Spray en Whipe rondgaan om polijstresten te verwijderen.

Zijn dit nou twee tegenstrijdige antwoorden of lees ik slecht?

Na de glaze gaat nu de sealant erop (Chemical Guys of als het gaat Wolfgang) en vervolgens waxen. (ligt aan auto / tijd / euro's welke)

Als het resultaat beter wordt, doe ik het.

Maar vorige keer ook al een slechte ervaring door DoDo Blue Velvet en Purlple Haze te combineren met Fuzion.....

Dus vandaar nu even zo de vraag.

Dus gewoon de Glaze, dan LPL, en dan de Sealent e.d.

het is inprincipe een cleaner/glaze, zonder korrel

dus ik zou lekker na SSR de limeprime pakken,

combineren met wolfgang glaze / wd / bh lijkt mij totaal overbodig

ik zou het in plaats van doen

Het is inderdaad een Cleaner Glaze dus het heeft weinig zin om én BH/WD én LPL te gebruiken. Gewoon om en om gebruiken, gaat ie vanzelf op :)

Oke, antwoord is duidelijk!

Op komt die zeker wel! maar na de vorige misstap even wat raad inslaan van de prof's hier!