• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

logo's achterklep opel corsa verwijderen- blijf een afdruk zien

jeroenbessemanss

Detailing rookie
7 mei 2013
23
0
Beste forumleden,

Heb net het corsa logo van mijn wagen verwijderd, lijmresten verwijderd en gepolijst (zeker een kwartier lang) met een dap 900, orange en groene pad en met rafinni mezzo en finale polish. je blijft echter nog steeds de letters zien, kan iemand mij hiermee helpen of het voor mij polieren tegen een vergoeding?

mvg

Er zijn wat te veel onbekende variabelen. Welke kleur gaat het hier om, en wat is de leeftijd? En pixels werken vaak ook verhelderend:idee

je ziet het enkel in de zon , het is nu te donker vor een foto, het zijn geen lijmresten ofzo, je ziet gwn kleurverschil in de lak

de auto is 5jaar oud en de kleur is metro (blauw-donkergrijs) kan wel een foto van de auto plaatsen

Laatst bewerkt door een moderator:
heb er nu wax op gedaan, mss dat dat helpt, of kan een professioneel bedrijf ofzo een mogelijkheid zijn ? want ik heb geen zware polijst middelen

De lak is opgebleekt, en onder de letters is ie donkerder?

Ik denk dat je het kleurverschil niet wegkrijgt, zolang er nog blanke lak op zit. Ik zou zeggen parkeer 'm voorlopig zoveel mogelijk met de kofferklep in de zon, dan bleekt de plek van de letters ook op, en zal het geleidelijk verdwijnen.

Dus polijsten lijkt me geen oplossing, tenzij je de totale blanke laklaag van de auto polijst, en dan ook nog even de opgebleekte laag eraf polijst. Mijn advies dus: op laten bleken in het licht (vooral nu we nog een beetje zon/zomer hebben), of anders de letters terugplaatsen.

Je zou door twee oorzaken de letters nog kunnen zien na het verwijderen;

1) Lakdikteverschil (is te verwijderen d.m.v. wetsanden)
2) Verkleuring van de gekleurde laklaag (eigenlijk het niet verkleuren onder de letters).
a) In het geval het een unilak is zonder blanke laklaag is, dan kun je dit weg krijgen d.m.v. polijsten
b) In het geval het een lak is met blanke laklaag, dan zit de verkleuring onder de blanke laklaag en kun je er verder niets aan doen.

heb er nu black hole op gedaan, maar het was al te donker om nog wat te zien, hopelijk is het nu beter, heb er ook purple haze over gedaan, zal morgen foto's proberen te maken, ik denk dat de lak errond wat lichter is doordat de zon eraan kon, polijsten heeft het beter gemaakt , mss gaat het na een maandje weg ?

jeroenbessemanss;338893 zei:
misschien gaat het na een maandje weg ?

Indien het verkleuring onder de blanke laklaag betreft; ga er dan maar niet vanuit.
Het is tenslotte niet zo, dat de rest van de wagen nu ineens stopt met verkleuren en alleen het deel van de letters lichter gaat worden.

Ik heb zelf jaren geleden belettering op mijn wagen verwijderd.
Het kleurverschil is in de loop der jaren weliswaar iets minder geworden, maar nog steeds zichtbaar.

De rest van de auto zal zeker minder snel verkleuren dan onder de letters: er zit immer al een verkleurde laag direct onder de blanke lak, dus dieper in de lak kan ie nog wel verkleuren, maar zal minder hard gaan.

En verwijderen belettering: is dat ook op een donkere auto?

heb nu pb black hole geprobeerd, in de zon blijft de naam zichtbaar, wat zouden jullie doen? de letters terugplakken of afwachten ? of zou iemand met wat ervaring en betere machines er wat aan kunnen doen ?

ik weet niet hoe zichtbaar maar wetsanden? maar voor dat na te bewerken heb je ook weer inizio met een wolletje nodig ofzo...

jeroenbessemanss;338969 zei:
als de zon er niet opzit zie je het niet, in de zon zie je het als je er in een hoek naar kijkt, dan zie je "corsa" staan

Dan zou ik het laten voor wat het is , poetst zeker al fijner en JIJ ziet dit , anderen wellicht niet...:roll

Persoonlijk vind ik kaler mooier :ja

Niemand met een sungun in je buurt?
Je kan dan namelijk veel beter zien, of het daadwerkelijk verkleuring is, of een afdruk door (miniem) hoogteverschil.
Vind het namelijk apart dat je het niet recht van voren kan zien, maar wel van opzij in de zon.
Hoogteverschil (lees lakdikte) zie je meestal alleen van opzij en kleurverschil van alle kanten.

@ Cordoba: Bij mij is het op een lichte auto.
Bij de vraagsteller op een donkere, waarbij de verkleuring gedurende 5 jaar heeft plaatsgevonden.
Zelfs al zou de rest van het lakwerk niet meer verkleuren, dan mag je er vanuit gaan dat het ook weer richting die 5 jaar duurt eerdat de schaduwafdruk van het logo, net zo licht is als de rest.

geen idee wat een sungun is, als iemand me hierbij kan helpen ik wil gerust een eindje rijden, je ziet het enkel goed vanuit een hoek, als er rechtvoor staat zie je het minder, maar met polieren en black hole is het al een stuk beter. ik heb geen idee of ik het zo moet laten of herspuiten