• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lost glaze uiteindelijk op door uv ofzo ?

Stef276

Detailing rookie
18 jul 2021
4
2
43
Doorn
Beste allen ,

Na veel gelezen te hebben heb ik ook als nieuwkomer een soort van poetsprogramma opgezet betreft:

Wassen kleien wassen
Poor boy white diamond
Poor boy ex-p
Poor boy nattys paste 2 lagen

Resultaat ben ik erg blij mee maar vroeg me af misschien een domme vraag als ik wekelijk me auto was en de waxlaag bijwerk verdwijnt deze glaze dan uiteindelijk toch door uv ofzo of lost dit op heb zelf het idee dat dat glaze minder word of kan dit niet aangezien deze opgesloten zit zeg maar ?

Hoor Graag
193636976_4027971650623034_6554185222226683672_n.jpg
 
Ik ben zelf een volkomen glaze rookie. Maar als ik mij niet vergis is pb white Diamond een cleaner glaze. Dus eigenlijk vult deze de krasjes op en cleaned al de rest van de lak. Dus al de wax die er al op zat en contaminatie. Nu met de ex p ga je hetgeen de krasjes opvult weer weghalen. Ik zeg het ik durf dit niet hard make omdat ik met glaze geen ervaring heb dus hopelijk kan iemand met meer ervaring met dit product je met meer zekerheid kunnen zeggen hoe of wat.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR en Stef276
Screenshot_20210718_194729.jpg


Volgens mij is met volgorde goed als ik dit lees maar idd mischien kan iemand die ermee bekend is of de glaze minder word terwijl je de waxlaag goed bijhoud
 
Ik ben ook niet de ontwikkelaar van het spul, maar mijn theorie zou zijn dat een glaze inderdaad te lijden heeft onder UV-straling. Maar dat hebben natuurlijk een hoop materialen en producten.

Wekelijks wassen betekent dat je wekelijks een laagje vuil verwijderd én een laagje wax. Wekelijks ook nog waxen betekent dat je in ieder geval elke week weer een lading oliën op/in de lak smeert. ;) (Wat een glaze primair doet)
Mijn idee is ook dat als je regelmatig een wax smeert over een bestaande wax/glaze, je deze onderliggende lagen aantast d.m.v. de oplosmiddelen in de wax.

Dat de werking minder lijkt, dat kan aan verschillende dingen liggen. Op een lichte kleur zie je sowieso veel minder werking van een glaze, de vervuiling op de auto is anders, gebruik van de auto is anders geweest, de wax beschermd minder goed na verloop van tijd, etc.

Moet trouwens zeggen dat je wel een erg oud hoekje van het forum hebt gelezen. De combi van glaze, EX-P en twee lagen Natty's is best wel OldSkool. :p

@Krikke - EX-P is een sealant. Je bent in de war met Pro Polish, denk ik.
 
Ik ben ook niet de ontwikkelaar van het spul, maar mijn theorie zou zijn dat een glaze inderdaad te lijden heeft onder UV-straling. Maar dat hebben natuurlijk een hoop materialen en producten.

Wekelijks wassen betekent dat je wekelijks een laagje vuil verwijderd én een laagje wax. Wekelijks ook nog waxen betekent dat je in ieder geval elke week weer een lading oliën op/in de lak smeert. ;) (Wat een glaze primair doet)
Mijn idee is ook dat als je regelmatig een wax smeert over een bestaande wax/glaze, je deze onderliggende lagen aantast d.m.v. de oplosmiddelen in de wax.

Dat de werking minder lijkt, dat kan aan verschillende dingen liggen. Op een lichte kleur zie je sowieso veel minder werking van een glaze, de vervuiling op de auto is anders, gebruik van de auto is anders geweest, de wax beschermd minder goed na verloop van tijd, etc.

Moet trouwens zeggen dat je wel een erg oud hoekje van het forum hebt gelezen. De combi van glaze, EX-P en twee lagen Natty's is best wel OldSkool. :p

@Krikke - EX-P is een sealant. Je bent in de war met Pro Polish, denk ik.
Dank voor je uitleg ja me auto is ook erg oldskool 2003 dus dat komt wel overeen maar om zonder machine dit resultaat te krijgen vond ik al aardig vrij maar sta open voor suggesties zolang het met handpads kan
 
Dat de glans minder wordt kan natuurlijk heel goed komen omdat je waxlaag veroudert en verdwijnt. De kleine krasjes kunnen ook heel goed weer nieuwe krasjes zijn.
Maar er is gelukkig niets dat je tegen houdt om nog weer een nieuw laagje glaze op te brengen. ;)