• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

lowrider paintjob A-Z

Wat kost een spuitbeurt voor een scooter? Ik wil em volledig opnieuw zwart laten spuiten met iets meer zilver flake erin en en laagje of 2 blanke lak?

Mag ook per PM ;)
 
Patrick ze zitten ergens in Drente he... lang ritje op de scooter...
 
Ik plaats enkel een project van mezelf omdat ik dat ook straks ga polijsten en poetsen, voor commerciele vragen kan dat aub via pm of de mail want anders veranderd de topic in een bedrijfstopic en krijg ik de admins achter me aan, dank jullie wel o:)


Havanna - Het verspuiten van meerdere lagen blanke lak doe ik omdat we met het polijsten straks grofweg 1 tot 1.5 laag weghalen, bij met name candy paintjobs wil je absoluut niet door je blank schuren omdat zoiets niet bij te spuiten is, vandaar 4 laags.

Vroeger, zo tot de jaren 70, was elke auto bij de dealer letterlijk spiegelglad omdat alles met 1K lakken werd gespoten en daarna op glans gepoetst. Tegenwoordig zijn alle lakken high solid producten vanwege de snellere droging, een lagere milieubelasting en minder risico voor de verwerkende persoon. Nadeel daarvan is dat het voor ons onmogelijk is een auto compleet glad af te spuiten, hoewel we het een stuk gladder krijgen als fabriek gespoten lakken. Voor showautos vinden we dit onacceptabel dus rest de enigste optie: `cutting and buffing`
 
Nog even iets wat ik graag kwijt wou om verwarring te voorkomen. Meer blanke lak zal GEEN extra diepte of glans geven. Een gladdere blanke lak laag zal meer glans geven. Een kleur in candy tov dezelfde kleur in normale lak zal meer diepte geven.

Op het voorscherm is het oranje om de patterns heen helemaal uitgelicht in de zon, wat je basicly ziet is de reflectie van het zonlicht op het goud, wat oranje gekleurd wordt omdat het door enkele lagen oranje moet reizen. Candy is een bijzonder slecht dekkende lak, waar bij standaard oranje 2 lagen genoeg zijn om de ondergrondkleur weg te spuiten en het object oranje te laten ogen, zijn bij candy 4x zoveel lagen nodig gemiddeld. Je hebt inweze dezelfde hoeveelheid pigmenten waardoor beide objecten oranje ogen, echter bij de candy zal de weg die het licht aflegt naar je ondergrondkleur veel verder zijn, lees: meer kleurdiepte
 
Idd, hier moet ik bart bij staan, zeer interessant topic om te volgen. Leuk om te weten te komen wat er allemaal achter het detailen zit.
 
Dankjewel allemaal, ik leer veel van dit forum wbt detailen, dan vind ik het een kleine moeite dingen te posten waar ik wel veel van weet die jullie ook misschien helpen. Wat ik zeker merk na een tijdje op dit forum is dat veel schadeherstellers en autospuiterijen erg veel kennis hebben over plaatwerk, strakmaken en spuiten maar zodra de auto gespoten is stopt alle kennis. Ook qua scholing wordt er weinig aandacht aan besteed. Bij binnenkomst in veel van deze bedrijven wordt veelal het 3M systeem gebruikt dat bestaat uit wat verschillende gradaties poets, een wolpad en een foam wafelpad. Ik heb hier zelf vroeger ook mee gewerkt en het resultaat is gewoon treurig. Verder wordt het vaak ook nog eens open en bloot aan de muur gehangen waardoor pads stoffig en bevuild raken en je er nog niet eens je reet mee af zou willen vegen laat staan je auto. Dus applaus voor jezelf allemaal :party:

Wbt het honda project ben ik compleet van gedachten veranderd en wordt ie opnieuw gedaan op een compleet andere manier. Ik wil in eerste instantie nog geheim houden hoe ie wordt daarom zou ik 1 van de moderators willen vragen of deze topic verplaatst kan worden naar de projecten. Alvast bedankt.

Ik kom wel mn polijst-belofte na we gaan zeker `cutten en buffen` met de poorboys lijn maar op een andere auto:

dm7me0.jpg



Binnenkort een nieuwe topic over deze `68er camaro die we afgewerkt hebben met 4 lagen blanke lak
 
:grinning: wat een reacties haha, hopelijk volgende week gaan we op de sponningen de stripings bijwerken en daarna kan het polijsten beginnen. Dit is erg afhankelijk van wanneer de eigenaar m op komt halen aangezien ik m hier niet wil hebben staan na het poetsen ivm met (slijpsel)stof