• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Maar meteen even voorstellen

dctrl

Detailing addict
22 jul 2015
24
60
Beste allen,

Ik ben al enige jaren klant en lezer van het carclean-portaal, maar heb er nog nooit zelf iets op geschreven. Nu had ik een vraag waar ik zelf niet meteen uitkom, maar beginnen met het begin: voorstelling!

Ik ben Dieter en woon in België, West-Vlaanderen.
Ik ben heel erg mercedes-fan, en dat zijn dan ook de bolides die ik rijd en gereden heb. Bijna alle zijn wel op één of andere manier al eens gedetailed (sommige wat verregaande dan andere).

Mercedes 230CE van 1984
Mercedes 300TDT van 1982 (staat in de verkoop)
Mercedes C32 van 2001
Ford Capri van 1974
Ford Transit lang en hoog (het vernoemen waard, want zelfs deze heb ik eens vluchtig een wax over gezet, maar doe ik nooit meer!)

Foto's? Ik probeer even:

De C-klasse pas in mijn bezit, en al wel eens gewaxed zonder x-stappenplan.
conv_2357.webp

conv_2358.webp

En dan de oude benz: ik ben deze momenteel (half) aan het detailen. De gefotografeerde zijkant is de lak klaar, maar moet nog alle chroom, plastic, rubber en nog alle ramen. De niet zichtbare zijkant is helemaal klaar. De lak zat nog tamelijk goed in de vorige wax, ik heb er gewoon Dodo juice red mist overheen gewreven. Deze keer pak ik vooral het interieur aan, en alles-behalve-de-lak. Volgend jaar geef ik de lak dan nog eens een grondige polijst-beurt (ik heb nog geen DAP oid).
Geen auto met meer detail-werk dan deze! Naast ieder chroomlijstje zitten nog 2 zwart-plastic of rubberlijstjes!
Helaas, gsm-foto's… Let wel, de lak op deze auto is nog origineel, en dus 31 jaar oud!
conv_2360.webp

conv_2361.webp

En de 300TDT...
conv_2362.webp

Last but not least… De capri! Hier niet gedetailed of zo, maar net terug bovengehaald vanonder een dikke laag stof (3 jaar stil gestaan). Er is nog wel wax voelbaar en zichtbaar van 3 jaar geleden!
conv_2363.webp

conv_2364.webp

conv_2365.webp

Bedankt voor de reacties!

@maupie: Inderdaad, mijn eerste autootje was een fordje! Ik heb in de loop der jaren nog wel eens afgeweken met een blauwe Subaru Impreza GT, super-lonend voor de detailer!

@bros: Uiteraard! Sopje voor de auto, sopje voor mij!

@soepergrover: Je zet ze alleen maar vol hoor, zo'n garage! Er is ergens wel een smalle wandelweg tussen alles door, tot aan de deur naar huis toe