• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Maarten even voorstellen

Maarten1984

Detailing trainee
17 mrt 2017
10
35
40
Beste leden van dit forum,

Ik ben Maarten en ben 33jaar en vader van een dochter van 4. Van beroep scheur ik met sirenes door de regio haaglanden in een gele transporter en assisteer ik bij patienten met spoedgevallen op de Huisartsen Ambu.

Omdat mijn kennis 0 is van het schoonmaken van een auto dacht ik laat ik mij is inschrijven op dit forum.
Ik ben in het bezit van een mooie Bmw 318 143pk met een prachtige kleur.
De auto heb ik nu twee weken en zelfs als leek zie ik dat de lak wat liefde kan gebruiken.

Ik was mijn auto's eigenlijk altijd op de zelfde manier afspuiten met de hoge druk en dan schuim erop en afspoelen.
Er zijn bedrijven die mijn kleur van mijn auto ook prachtig vinden om te doen en willen het voor een koopje polijsten iets waar ik angstig voor ben.

Omdat ik hier gewoon zie dat het gewoon echt een kunst is verwacht ik nooit dat dit voor 50 a 100 euro gedaan kan zijn tenzij het een hobbist zou zijn.
Graag zou ik zelf willen weten waar ik moet beginnen om de lak aan te pakken van mijn auto. Zelf zou ik nooit een polijstmachine erop durven zetten.
Hebben jullie een advies waar als leek te beginnen met het verzorgen van de lak van mijn auto.

Even een paar kiekjes:
ege0dh.webp

2s8sprk.webp

• Leuk
Reacties: Wouter_BMW
Welkom hier!
Mooie auto en dito kleur, onze E46 is helaas Titan zilver, maar iedere kleur is te detailen Maarten.
Ik begrijp je angst maar geloof de honderden leden hier maar, met een normaal verstand is het zeer goed mogelijk en is schade maken bijna onmogelijk.
Het ligt aan jezelf hoe ver je wil gaan met het cleanen van je auto maar het is idd slim om je even goed in te lezen in welke producten je nodig hebt. Veel plezier alvast en als je vragen hebt, stel ze gerust.
De zoekfunctie op dit forum is ook zeer handig.
Op afstand lastig te beoordelen maar idd is het voor €100,- niet echt verstandig om dan vakwerk te verwachten.
Om te beginnen zou ik je willen aanraden om met minimaal 2 emmers te gaan wassen en een goed droogdoek te gaan gebruiken.
Volgende stap zou zijn een goede bescherming opbrengen waardoor het schoonhouden vele maken makkelijker wordt, dit geldt ook voor het interieur uiteraard.
Als er swirls, krassen of doffe plekken in je lak zitten zit er niets anders op om je lak te (laten) polijsten en daarna de bescherming aan te brengen (wax, spray wax, sealant of coating).

Welkom, weer Bimmer erbij waarom durf je niet met een machine aan de slag te gaan als je bijv een dap 900 pakt kan er niets mis gaan.

Dank je wel voor de reactie's, ik begin me al aardig in te lezen. Ik moet zeggen dat zo'n dap900 er interessant uitziet om mee te gaan beginnen.
Ik las al dat ik geen 500 moet hebben met mijn deutsche grundigheid lak.
Supermooi forum met veel informatie thanks

Welkom!

Zoals eerder aangegeven: Koop eerst de spullen die je nodig hebt om te wassen, want als het wasproces niet in orde is dan heb je nooit lang plezier van polijstwerk. Iedereen wast op zijn eigen manier, maar in grote lijnen komt het meestal wel overeen. Denk aan een goede prewash (foam of pompsprayer), hogedrukreiniger, 3 emmers, washmitts/borstels/kwasten en droogdoeken.

Ook is was ooit heel huiverig om met een polijstmachine aan de gang te gaan, maar als je je goed in hebt gelezen en wat video's hebt bekeken dan moet je een heel eind komen. Wellicht dat je bij iemand een keer mee kan kijken en wat kan proberen.

Welkom Maarten, mooie wagen!

Lees je rustig in, en er gaat een wereld voor je open.
Met gewoon je verstand gebruiken is er niks angstigst aan om met een polijstmachine op de lak te gaan.
Misschien is er iemand in jou buurt waar je eens kunt kijken?

Dank je wel, zoals er al gezegd word eerst maar verdiepen in alle poetsmiddellen voor het wassen en onderhouden.
Als iemand het leuk vind dat ik een keer mee kijk graag. Ik woon zelf in Den Haag en uiteraard bereid om te komen kijken ook al is het een stukkie rijden.

IMG_6841.webp
IMG_6845.webp
Welkom, leuk weer een BMW liefhebber erbij. Ik heb nagenoeg dezelfde kleur op ons project in Gambia lopen, heb die vanuit Nederland daar naar toe gedaan, dat is alleen een 320d. Ik heb de nodige detail spullen al in een koffer klaar staan die moeten ook naar Gambia. Ga er zelf in mei een paar weken heen en ga ze daar leren hoe ze hem bij moeten houden.