• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Machinaal beginnen?

markprinsen

Detailing rookie
23 nov 2008
355
0
Ik wil toch graag machinaal beginnen om swirls uit mijn Polo en oldtimer BMW te gaan halen.

Machine ben ik nog niet helemaal uit (DAP of AEG excenter) maar de volgende lijst wil ik er bij bestellen:

100587 3M - 3434 afplaktape - 19mm breed € 3,49 € 3,49
100951 3M - 3434 afplaktape - 25mm breed € 3,99 € 3,99
100126 Autoglym - Metal Polish Pasta - 55ml € 5,49 € 5,49
100916 Chemical Guys - Crystal Wet Glaze - 473ml € 13,99 € 13,99
100741 Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch Black Finishing Pad € 8,98 € 8,98
100742 Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch Blue Final Finishing Pad € 8,98 € 8,98
100739 Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch Orange Light Cutting Pad € 8,98 € 8,98
100740 Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch White Polishing Pad € 8,98 € 8,98
100723 Poorboys World - Professional Polish - 473ml € 17,99 € 17,99
100721 Poorboys World - SSR2.5 Medium Super Swirl Remover - 473ml

Ik doe hier alleen mijn eigen auto mee, alles wijst wel voor zich, wil de CG gebruiken als nabewerking op de SSR2.5 en/of prof polish.

Tips?

De menzerna polishes spreken mij ook wel aan, hebben iets minder inhoud (250 ml) maar zijn ook goedkoper, tis puur voor mijn 2 auto's dus heb ik daar genoeg aan en is menzerna dan beter?

Of zal ik Car-Lack 68 gebruiken als nabewerking en sealant in plaats van de CG?

Ik zou van iedere pad 2 exemplaren nemen: altijd handig om tussentijds te wisselen en/of om te gebruiken in combinatie met verschillende producten. Eventueel zo je dan de blauwe pad kunnen laten vervallen (de zwarte pad kun je voor dezelfde doeleinden gebruiken).

Verder denk ik dat de CG Crystal Wet Glaze en de PW Professional Polish dubbelop is. Persoonlijk zou ik voor de PP gaan, omdat dit mooi bij de andere Poorboys producten past en omdat het een zeer veelzijdig product is: je kunt het gebruiken in combinatie met verschillende pads (waarbij de pad de 'cut' bepaald, aangezien de PP geen schurende bestanddelen bevat) en het is ook zeer geschikt als laatste stap voor het waxen.

Misschien kun je (gezien de hardheid van VW lak) nog gaan voor SSR1 (als nabewerking van SSR 2.5) en vóór de PP.

Over de Menzerna en Car Lack kan ik niets zeggen (al lees ik hele goede verhalen over de Menzerna), maar er zijn vast genoeg ervaren mensen op het forum die je daarover kunnen adviseren.

Succes met het maken van een keuze.

Jeroen

Ik begin ook steeds meer te denken of ik een DAP oid zal aanschaffen, zo ontzettend duur is het niet.
Nu vraag ik mij af, zou je de DAP op de 12v van de auto kunnen zetten, anders moet ik nl. een zooi verlengsnoer naar 3hoog leggen :D. 12v zou ideaal zijn, al denk ik dat de accu dan met een half uur leeggezogen zou zijn?

Met een omvorm stekker zou het kunnen.
Maar denk dat daar alles ook wel mee is gezegd.
Als je heel de auto wil doen trekt je accu dat nooit!

Gezien je Polo zou ik toch Menzerna producten aanraden. Vandaag voor het eerst finalfinish gebruikt met de DAP op een metallic zwarte Golf 4. Resultaat ten opzichte van de swirls was verbluffend.