• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Machinaal kleien

mk-us

Detailing guru
6 jul 2009
4.997
133
53
Zwaag
Al snuffelend kwam ik het volgende stukje tegen
[MOD]Commerciele links zijn niet toegestaan[/MOD]
Wie o wie heeft dit ooit geprobeerd en wat zijn de bevindingen.
Lees alleen maar dat men allerlei soorten/maten/kleuren klei gebruikt met diverse glijmiddelen, maar altijd wordt het gedaan met het handje.

Kortom: maak me blij en vooral wijzer in de wondere wereld van het detailen :)

@mod: Sorry voor de link, moet er allemaal nog even aan wennen :|~*
Voor de andere onbekende het plaatje (aangepast) en geplaatst ter verduidelijking:
MachinaalKleien.webp

Gaat hem niet worden, als de klei vies is moet je hem eruit nemen, mooi rond kneden en weer terug doen. Ondertussen tig keer de machine neer leggen... Nee voor mij gaat hem niet worden. Met de hand kan je ook veel precieser werken.

Dat wordt he-le-maal niets.

A - iedere keer stoppen, klei eruit halen, kneden, terug stoppen enz.
B - wat denk je als er een hard stukje zoals zand in de klei terecht komt?

Ik zeg: dikke No-Go!

Maar hey, probeer het en vertel ons je ervaring ;)

Groet,

Patrick

Hmm, had leuk kunnen zijn.
Thx voor de goede en soms zo voor de hand liggende info !

Ik ga dus gewoon verder met het handje.

Idem dito wat mij betreft, veel te omslachtig waardoor tijdrovend plus je voelt ook niet of het vuil wel of niet weg is.

Je moet toch wel de lak kunnen voelen tijdens het kleien en veel bewegingen zijn er nu ook niet nodig om een stuk proper te krijgen. Heeft niet echt een toegevoegde waarde om machinaal te werken denk ik :s

Inderdaad is het gevoel in je vingers ONGELOOFLIJK belangrijk bij het kleien.
Daarnaast mis je een stuk precisie ben ik bang, en de tijdwinst zal minimaal zijn.

Wie heeft er wel eens gewerkt met de Wolfgang Polishing pal clay disc? KLIK HIER

Ik ben bang dat ook dit niet echt een toevoeging is op het kleien, ook hiermee denk ik dat het gevoel net wat minder zal zijn en je ook weer langer bezig ben om het iedere keer te plaatsen op de handgreep. Daarnaast kun je de klei ook niet perfect de contouren van het plaatwerk laten volgen. Voor mij blijft voorlopig het handwerk de beste methode.

Ik ga hier een beetje in herhaling vallen, maar dat maakt het wel duidelijker.

Kleien is een kwestie van contact maken, hebben en houden met de lak. Je moet letterlijk voelen wat er onder je handen gebeurd.

Bovendien denk ik dat er een zeer redelijk gevaar schuilt in het machinaal kleien.
Met de hand merk je al snel dat de klei droogloopt. Ik wil niet weten wat er allemaal onder die klei gaat gebeuren als die machinaal droog loopt. Zo'n machientje blijft gewoon vrolijk door draaien.

Bovendien kun je met kleien wel degelijk krassen veroorzaken. Een verloren zandkorreltje. Een stukje remslijpsel. Een stukje ????

Ik sluit me aan bij de anderen. No Go !!!

Wegens onovertuigend succes mag de topic wat mij betreft gesloten worden.
Er zijn 2 versies aangekaart, beide met goede argumenten terug bij af gezet.
Wellicht kan er iets van een sticky van worden gemaakt, wellicht een vast verbouwd onderwerp zodat de volgende generatie met 1 oogopslag kunnen zien dat ook de grote fabrikanten de plank nog wel eens mis slaan.

In elk geval allemaal bedankt voor jullie bijdrage !