• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Machinaal lak reinigen met PB professional polish.

Ik hoef niet te polijsten op de mini, wil alleen mijn lak reinigen en eventueel wat meer glans geven alvorens ik de nieuwe wax ga opbrengen.
 
Ik heb vandaag het flesje prof polish gekregen en verbaas me eigenlijk hoe waterig/vloeibaar het spul is.
Hoort dit zo?
 
Ja, hoort zo. Komt omdat er geen korrel in zit denk ik.
(tenminste, als je de "normale" PP hebt; PP 2 heeft wel een afbrekende schuurkorrel).

Persoonlijk vind ik PP een heel fijn middel om de lak te cleanen, machinaal met de witte monello pad.
Het middel heeft mij ook goed geholpen om zonnebrand van lak te verwijderen!
Bedoeling is om ooit nog eens mijn kunststof kozijnen van mijn woning met PP te behandelen, alvorens in de wax te zetten!
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Het is inderdaad vrij dun, dus makkelijk aan te brengen, en zuinig in gebruik!.
Je kunt het vergelijken met een goed opgewarmde, en geschudde fles Collinite 845, en die is ook prima aan te brengen machinaal!
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Dan zal mijn sample potje over datum zijn ben ik bang.
Vanaf dag 1 is deze zo dik als chocopasta...werkt wel goed verder, dat wel.
 
  • Leuk
Reactions: m@rio
Ik hoef niet te polijsten op de mini, wil alleen mijn lak reinigen en eventueel wat meer glans geven alvorens ik de nieuwe wax ga opbrengen.
Prof polish is goed dat zeker wel een tip met mf wasmiddel krijg je je pads goed schoon.
Andere goede opties zouden zijn Rupes wit (hele lichte korrel lichter dan finale) of Autofinesse tough prep paint preparator (geen glaze olien) bedoeld als voorbereiding op Sealent en maakt de lak super schoon en glad echt een winnaar.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Blijft inderdaad wat waterig, 2/3 doperwtjes erop en cleanen maar
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy