• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Machinaal of met de hand waxen?

Deebo

Detailing addict
6 mrt 2014
93
55
Waarschijnlijk is de voorkeur hier met de hand waxen,
wat zijn de voor- en nadelen van beide?

Machinaal is meestal dunner en egaler. Pasta waxen zijn wat lastig machinaal aan te brengen en gaan meestal met de hand. Uiteindelijk is het gewoon een kwestie van persoonlijke voorkeur.

Ik geef de voorkeur aan handmatig waxen met een fijne handpad, zo weet je zeker dat je ook in de kleine hoekjes komt en dat alles geraakt is. Het vergt idd wat meer tijd, maarja....het blijft een hobby he ;)

ik geef de voorkeur aan met de hand waxen. Ik gebruik de finger applicators van dodo juice en zo kom ik in elke hoekje en gaatje. De glaze en de sealent breng ik wel machinaal aan.

Eigenlijk net zoals het uitkomt, soms handmatig, soms machinaal, waarbij ik dan de onbereikbare hoekjes met een handpad doe. Vaak is het zo dat ik glaze en sealant (bij mij Exp) machinaal doe, en de volgende dag eerst een splash & dash (auto staat buiten) en dan de wax.

Eigenlijk altijd met de hand. Onlangs een vloeibare wax aagebracht machinaal aangebracht. Appeltje eitje. Sneller en dunner vooral.

Tot nu toe nog steeds handmatig dwz wax - sealant met de dap want die kun je dan veel mooier en gelijkmatiger aanbrengen.

Ik wax ook altijd met de hand. Vind het een leuke ervaring als de wax lekker smeert en een lekker geurtje erbij heeft.

Hier ook doodgewoon met de hand, mijns inziens net zo snel als machinaal. Machinaal vind ik nou net weer niks,... Met dat mega grote ding een wax smeren wat eerst op een vrij snel rondvliegend object moet om vervolgens je auto mee vol te dansen,... Nee dan pak ik wel een waxpadje, en maak ik zelf een cirkelende overlappende beweging, ook kom je dan nog eens een heel stuk makkelijker in de kleinere hoekjes en zit jet niet met je snoer te prutsen.