• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Machinaal stappenplan Candy White Golf 5 GTI

TheDGM

Detailing addict
12 jul 2012
47
55
30
Ik wil binnenkort mijn Golf 5 GTI een volledig machinale behandeling geven. Ik heb hier een lijst van de producten die ik nu heb. De producten van poorboys ga ik gebruiken voor de sealant, voeding en wax. Zijn dit de juiste producten om te gebruiken voor de kleur die ik heb en het soort lak?

- Meguiar's Wash & Wax
- Meguiar's Liquid Wax
- Meguiar's Endurance Tire Gel
- Meguiar's Wash Mit
- Meguiar's Drying Towel
- Meguiar's Supreme Shine Micro Fiber Towel
- Meguiar's Quik Detailer
- Meguiar's Clay
- Meguiar's Applicator (2x)
- Poorboys World EXP Pure Sealant
- Poorboys World White Diamond
- Poorboys World Natty's Liquid Blue
- Monello Kompressor Cutting Pad 6inch Geel
- Monello Kompressor Polishing Pad 6inch Wit
- Monello Kompressor Light Polishing Pad 6inch Groen
- Polishing Power DAP900 V2 D/A

En dan dit als stappenplan:

1. Wassen met Wash & Wax
2. Drogen met Drying Towel
3. Clayen
4. White Diamond (DAP 900)
5. EXP Pure Sealant (DAP 900)
6. Natty's Blue (DAP 900)
7. Tire Gel

Voor de volledige behandeling zou ik nog gaan polijsten, dit doe je voor het aanbrengen van de White Diamond. Ik zie dat je een aantal pads hebt, maar een polijstmiddel kan ik niet vinden in je lijst. Tenzij je de DAP900V2 starterset hebt, dan zullen er Monello polijstmiddelen bij zitten. Als je niet gaat polijsten is je stappenplan prima, hoewel ik mij afvraag op welke pads je de glaze, sealant en wax gaat aanbrengen? Daarvoor kun je het best een finishing pad (bijv. zwart, rood, blauw of goud) gebruiken.

Oke goede tip, dit wist ik namelijk nog niet. Ik zal zo dan nog een zwarte pad bestellen en moet ik dan ook nog de beide middelen van Raffini erbij bestellen? Dus mezzo en finish?

Ik zou een andere shampoo gebruiken dan Wash & Wax, want je gaat het waxlaagje toch terug eraf doen.
Dus als je een andere (goedkope) shampoo hebt kan je die gewoon nemen.
Verder heb ik nog te weinig ervaring om je meer info te geven.
Maar laat alvast weten wat het resultaat is, want ik heb ook een witte auto en dan kan ik eens vergelijken met de zaken/producten van mij :)

Van Monello zou ik de Mezzo en de Finale nemen. De pads heb je al, die hebben een cutting factor. Voor glaze, sealant en waxen is een finishing pad beter zoals eerder genoemd.

Zoals eerder al vermeld , zou ik de Monello Mezzo en finale erbij nemen.

Maar ook een pad zonder cutting factor voor het aanbrengen van je sealant en wax.

En zou ik zorgen voor voldoende doeken.Beter iets te veel dan dat je te kort komt.
Per stap heb je al snel 2 doeken nodig.En bij het polijsten al vaak meer.
Een aanrader voor doeken vind ik de Monello Peluche Verde , dit is een zeer fijne doek die je bij alle stappen wel kan gebruiken ;)

Gister nog even langs Carclean geweest en de volgende producten meegenomen:
- Monello Raffini Mezzo Polish
- Monello Raffini Finale Finishing Polish
- Monello Professional 5,5” Foam Finessing Pad Black
- Monello Professional 5,5” Foam Finishing Pad Red
- Monello Piccolo Nero Trio

In totaal heb ik nu ook zo'n 5 doeken. Alleen vraag ik me af of ik meerdere pads nodig heb of kan ik verschillende producten op 1 dezelfde pad gebruiken.

dat kán wel, maar heel handig is het niet...
Je zult sowieso je pad tussendoor moeten uitspoelen/wassen, en als je dezelfde pad met een ander product wilt gaan gebruiken ook.
Maar stel je voor dat je 'm laat vallen oid, moet je 'm nog een keer extra uitwassen...
Zoals ik dus al zei, het kan wel, maar echt praktisch is het niet in mijn ogen...

Dus na het uitwassen kan ik hem gelijk weer gebruiken? Ik neem aan dat de pad dan nog nat is, levert dit geen problemen op?

Rustig droogdraaien dan ook he :) anders loop je kans dat je pad ineens bij de buurman in de tuin ligt...

Enne... misschien verstandig om dat droogdraaien in een emmer te doen, om te voorkomen dat de auto weer helemaal onder de spetters komt te zitten.