• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Machinepads en restproduct

Fouke

Detailing addict
4 jun 2010
123
62
Ik ben een beginnende DAP-per en dan komen er steeds weer praktische vragen naar boven. Vandaag heb ik met de DAP 900 PB Professional Polish aangebracht met een nieuwe zwarte pad. Omdat deze pads niet in de wasmachine mogen heb ik hem uitgespoeld met wat afwasmiddel. Nu blijft het middel (de witte kleur) wel zichtbaar. Ook blijft de pad ruiken naar PB prof. Polish. Kan ik hem dan gewoon weer inzetten voor een ander product (Black Hole bijvoorbeeld). Hoe knijp ik de pad het beste uit. De velcro kant voelt heel stevig, mag ik die wel knikken?

Die velcro kun je best buigen hoor, De waxresten doe ik met een klein scheutje pure APC van Meguiars.
De polijstresten met APC in de verhouding 1:4 omdat die niet zo vet is als wax.

Even laten inwerken en dan onder warm water uitspoelen en flink knijpen

Dreft + kraan en dan schoonmaken, eventueel wat APC sprayen ( niet helemaal wringen want dan breng je 'm om zeep ( met name de velco ))
Daarna in de wachmachine en laten drogen op rekje met velcro naar boven
Mocht ie nu niet helemaal droog zijn en je wilt al weer verder .... kan gewoon !

Persoonlijk vind ik de PB ProPolish een crime in een pad
Het trekt er veel dieper in dan gewoon polijstmiddel
Je moet dus ook wat langer kneden, spoelen en herhalen
Niet het residue laten zitten. Volgende keer eerder wassen helpt

Hans

sj0ertum zei:
Die velcro kun je best buigen hoor

Mij is altijd verteld de pads niet te plooien omdat je anders op de duur ovale pads krijgt.....geen idee of het werkelijk zo is want ik plooi of buig mijn pads voor alle zekerheid nooit.

Wassen met een druppeltje dreft. Vervolgens met de dap het vocht uit de pad slingeren in een emmer. Of gewoon buiten bij de auto van de buren die je niet mag.:-"
Daarna laten drogen op een rekje met de velcro naar boven.

RedCat zei:
Persoonlijk vind ik de PB ProPolish een crime in een pad
Het trekt er veel dieper in dan gewoon polijstmiddel
Je moet dus ook wat langer kneden, spoelen en herhalen
Niet het residue laten zitten. Volgende keer eerder wassen helpt

Hans
Inderdaad, de PB Professional Polish was hardnekkig! Kan ik deze zwarte pad nu hij uitgespoeld is ook voor wat anders gebruiken? Black Hole bijvoorbeeld? Ik heb de Prof. Polish gebruikt als pre wax cleaner. Kan ik de Monello Finale ook gebruiken als pre wax cleaner? Of beter van niet.

Finale is geen paintcleaner...
Deze dien je af te nemen met Spruzzo/IPA
Je zwarte pad kun je rustig voor een ander product gebruiken, als je zoveel mogelijk restproduct eruit gehaald hebt...