• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail 2017 VW Golf GTE

GuidoA

Detailing guru
15 jun 2020
458
135
Een paar weken geleden deze Golf onder handen mogen nemen. Ik vind het een mooie combi, de groen blauwe lak met deze velgen. Geeft toch extra voldoening zo'n bijzondere kleur. Eerst de resultaten:
IMG_0209.jpg

IMG_0210.jpg

Hij was al een keer door een professional gedaan maar de verwachtingen en de resultaten waren niet helemaal overeengekomen. Achteraf gezien niet zo gek want er was niet betaald voor een twee staps correctie en dat was wel wat de harde lak nodig had. Dat was voor mij wel duidelijk, maar voor de eigenaar niet. En dus kwamen de swirls al snel weer naar boven net als de teleurstelling, ik vind persoonlijk dat een bedrijf daar heel duidelijk over moet communiceren zodat de klant weet wat hij wel en niet mag verwachten. Anyway, ik mocht er dus mijn best op doen. De gevolgde stappen:
  • Auto foamen, wassen, etc.
  • Ijzer, teer, kleien, drogen.
  • Aftapen, ontvetten
  • Lakdikte meten, testspot
  • Twee staps polijsten.
  • Ontvetten, coaten met Cancoat EVO
  • Div details.
Begonnen met een testspot, er waren zat swirls aanwezig en ik moest flink opschalen om het gewenste resultaat te krijgen. Veel combi's geprobeerd voor zowel cut als finish. Uiteindelijk een blauwe Lake Country MF pad met grove polish en gefinished met Scholl S20 op een Gele Rupes foam pad. Ook nog een keer de Rupes Mille geprobeerd maar het blijft niet mijn ding dus die gaat de verkoop weer in. Omdat het dus de tweede detail was in vrij korte tijd en om het budget een beetje binnen de perken te houden voor Cancoat EVO gekozen. Geeft nog iets meer gloss en naast een wat langere bescherming echt uitstekende beading. Ook de velgen, het glas (behalve de voorruit) en de trim met Cancoat gedaan, het kan echt overal op. Verder eigenlijk vrij weinig bijzonderheden. Het was jammer dat het zonnetje niet scheen toen hij klaar was.
Nog wat plaatjes:
IMG_0157.jpg

Bilt Hamber die zijn ding doet, geen dikke foam maar effectief.
IMG_0165.jpg

Er zat meer ijzer op de lak dan op de velgen.
IMG_0160.jpg

0.0 beading & sheeting
IMG_0208.jpg

De bijzondere lak, hier zie je mooi de groene en blauwe kleuren. Afhankelijk van het licht lijkt hij dus ook groen of blauw:
IMG_0179.jpg

Swirls op een "groene" deur
IMG_0181.jpg

En op een "blauwe" achter bumper, die was er het slechtst aan toe.

En tot slot de before & after:
before en after.jpg
 
British racing green als ik het goed heb.
Heel dankbare kleur om te detailen.

Heb laatst ook zo 1 gedaan. Een golf R.
Toen wat opzoek werk gedaan ivm. de kleur.
Ik dacht toen gevonden te hebben dat deze kleur alleen in Duitsland en Canada geleverd werd dus wel zeldzaam.

En bij die van mij was de lak ook kneiterhard

IMG_9136.jpg
 
Mooie kleur inderdaad! Staat er weer mooi bij.

Welke pads heb je gebruikt op de mille?

Een stugge en koude foampad (zeker met een forse cutting) op forced rotation werkt minder fijn dan een gespoelde pad (bijvoorbeeld uit de padwasher). Een pufje spray&wipe doet al wonderen trouwens.

Microfiber is wat mij betreft een no-go; ik vond het op forced niet lekker werken. Op free-spinning juist fantastisch.

Wol heeft mij echt gewonnen op de forced. Rupes wol geel en blauw werken prachtig. Maakt het een heel andere machine.

Bij het finishen heb ik niet zo'n botsing met de machine omdat die pads doorgaans zachter zijn. Ik wil voor het ultieme oordeel nog eens de Scholl of Rupes waffle finish pad kopen omdat ik vermoed dat die ook heerlijk rustig zullen werken.

Just a thought!
 
Supervette kleur! Jammer dat ik nooit meer een VAG product ga kopen. wel een kleur om te onthouden…misschien iets voor op de Harley? Mooie detail trouwens.
 
  • Leuk
Reactions: GuidoA
British racing green als ik het goed heb.
Heel dankbare kleur om te detailen.

Heb laatst ook zo 1 gedaan. Een golf R.
Toen wat opzoek werk gedaan ivm. de kleur.
Ik dacht toen gevonden te hebben dat deze kleur alleen in Duitsland en Canada geleverd werd dus wel zeldzaam.
Dit is een origineel NL geleverde ex lease auto iig. Jammer dat we allemaal de voorkeur geven aan wit, zwart of grijs, dit is toch veel leuker.
Mooie kleur inderdaad! Staat er weer mooi bij.

Welke pads heb je gebruikt op de mille?
Inderdaad MF is een no go. Ik heb oa Lake Country HDO CCS oranje en blauwe foam geprobeerd (nieuwe serie oa voor forced) en Rupes wol geel en blauw. Maar als ik daarna dan de Bigfoot 15 mk3 oppak dan is het voor mij duidelijk. Ieder zijn ding (gelukkig, mocht iem interesse hebben in een nagenoeg nieuwe Mille stuur een pm…).

@Altos waarom geen VAG meer? Idd zou op een motor ook niet misstaan.
 
  • Leuk
Reactions: RoCo
@GuidoA heb persoonlijk meerdere VAG auto gehad (Skoda, Seat en VW) zowel nieuw als gebruikt maar ik heb er geen fijn gevoel meer bij, vooral de TSI motoren en DSG bevallen me niet en als de modellen wat ouder worden en je koopt gebruikt dan heb ik te vaak diep in de buidel mogen tasten voor vervangende onderdelen welke in mijn ogen te vroeg versleten of defect geraakt zijn.
Ik heb ook veel BMW gereden en dat was ook zeker niet goedkoop of probleemloos maar ik had daar wel een veel groter gevoel van kwaliteit bij, vooral motorisch (6 lijn motoren). Ook de interieur afwerking van VAG vind ik maar zozo maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Ik vind sommige modellen wel leuk om te zien maar zal er nooit meer 1 kopen wat ik soms best jammer vind hoor maar een ezel als ik stoot zich na 4 a 5 keer geen 6e keer meer aan een toch al zeer been.
Voor mijn werk rijd ik in een MAN TGE bus en voorheen Mercedes Vito en Sprinter.
Ook hier ervaar ik weer hetzelfde gevoel.
Niks “mis” mee maar het doet me ook niks.
de oude Vito bij ons heeft nu 320.000 op de teller en loopt nog steeds Lekkerder dan mijn “nieuwe” TGE (31.000km inmiddels). MAN is voorts ook VAG en de TGE is eigenlijk een VW Crafter maar ipv DSG automaat een ZF8 automaat dus daar ben ik wel blij mee.
maaare, dit alles is puur mijn ervaring, zo houdt ik ook niet van franse auto’s maar ook dat is een eigen ervaring.
Een ieder rijdt wat hij/zij wil en mooi en fijn vind, niks mis mee. Voor mij beperkt het vooral het keuzegebied en daar heb ik vooral last van dus da’s niet zo erg .
 
  • Leuk
Reactions: GuidoA
Zeer fraai resultaat zo. Kleurcombi vind ik erg geslaagd. Zou wel mooi zijn als de auto net een paar cm verlaagd zou worden.
 
Dat is een aparte verschijning in die kleur, ik vind die combi met hoogglans zwarte velgen etc op de foto iets verder in het topic wel mooier eerlijk gezegd. Hij staat er iig wel mooi bij :)
 
  • Leuk
Reactions: GuidoA
Nee, British racing green is duidelijk groen, daar zit niet echt iets van blauw in. Dit zou kleurcode LR6Z - Pfauengrün moeten zijn.

Je gaat helemaal gelijk hebben. Na even terug zoeken werd het mij duidelijk dat British racing green enkel op de Golf R geleverd is en dat dan in Duitsland en Canada.

Op sommige foto’s van de ts lijkt het er wel heel hard op.
 

Vergelijkbare onderwerpen