• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volkswagen Golf GTE

Fireworkfanatic

Detailing guru
24 aug 2020
326
135
Vandaag de kans gekregen van een buurman om zijn auto grondig te wassen. Vond het allereerst erg leuk om te doen, tegelijkertijd ook weer leerzaam.

Totaal 3 uur bezig geweest met de velgen, exterieur, ramen, uitlaat.

1. Velgen en banden gereinigd met P&S brakebuster 1:4. Hierna nog een keer Monello ijzerverwijderaar, maar het meeste was al weg door de P&S! Ook de modderkuipen zaten echt vol met brokken modder, dus die ook zo goed als mogelijk gereinigd. Zaten brokken van 20cm rn 5cm dik gok ik haha!

20201111_121017.jpg
20201111_150847.jpg


2. Exterieur droog infoamen zonder eerst af te spuiten om het goed in te laten trekken. In de tussentijd de lastige hoekjes met een zacht kwast behandeld waar de washmitt niet goed bij kan.

Auto afgespoten, bleek nog veel TF aanwezig hierna.
(Graag een tip voor nieuwe foam, met goede reinigingskracht)

Hierna volgens de 2 emmer methode gewassen, bovenaan begonnen met een washmitt. Onderaan waar hij het vieste was met een nieuwe washmitt gedaan om zo veilig mogelijk te werk te gaan.

Auto afgespoten waarna er veel ijzer te zien was op de lak, ik denk van vorig jaar van vuurwerk ofzo. Hierop besloten om de motorkap te behandelen met ijzerverwijderaar, en daarna te kleien. Helemaal schoon weer de motorkap en de buurman mag zelf beslissen of hij de rest ook gedaan wilt hebben, aangezien dit een tijdrovende klus is.

Hierna weer grondig afgespoten, en de auto ingespoten met Coat-It. Heerlijke hydrofobische werking en bijzonder mooie glans in de lak. Daarna afspoelen met tuinslang en drogen met 3 droogdoeken, 1 voor ruiten en bovenkant, 1 voor motorkap en zijpanelen, 1 voor onderste randen en achterkant.

20201111_201008.jpg

20201111_150649.jpg


3. Ramen aan de buiten en binnenzijde gereinigd, dit gaf een geweldig resultaat want ze waren erg vies. Gebruikt Gyeon Glass met 2 wafeldoeken van microfibre madness.

Paar teerplekjes verwijderd die ik nog zag zitten op de lak, kon het niet laten haha.

4. Uitlaat met Mothers behandeld, mooi spul en werkt erg gemakkelijk met goed resultaat.

5. Banden ingesmeerd met Meguiars Endurance Tyre Gel, in laten trekken voor 10 minuten en daarna overtollige wegwrijven met een doek.

6. Silkshine dressing (wil deze even opmaken voordat ik de poorboys of 303 ga gebruiken) aangebracht aan de onderzijde en op de ruitenwisserarmen.

7. En ja, toen kon ik het niet laten om ook nog de dorpels te doen. Eigenlijk had ik die beter vóór het wassen kunnen doen maargoed doek erbij houden en dat gaat prima. Ziet er natuurlijk niet uit als je een schone auto instapt maar de dorpels zijn nog vies haha.

20201111_195915.jpg

20201111_200057.jpg

20201111_200555.jpg

20201111_200436.jpg


Al met al heb ik mij zeer vermaakt en ben ik enorm blij met het resultaat wat ik behaald heb. Moet nog een goede vliegjesverwijderaar kopen, want daar loop ik soms tegenaan en vergeet het daarna weer.

Bedankt voor het lezen, ik hoop dat jullie het leuk vonden! Op naar de volgende klus:).
 
Laatst bewerkt:
Het weer was er ook er wel voor om zo'n wasbeurt uit te voeren. Ziet er weer schoon uit, en ja wat je soms uit de wielkasten haalt is soms schrikken.
Zelf heb ik ook een witte golf en ook hier vaak last gehad van TF die niet weg ging met foam. Nu gebruik ik de Auto Foam van Bilt Hamber en die haalt het wel weg dus je zou die kunnen overwegen.