• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

mag je ook andere pads gebruiken voor solo systeem

meguiarspro

Detailing rookie
2 mrt 2009
84
0
ik heb de meguiars solo pads en een gallon solo cream heel tevreden van

maar ik zou graag nog een paar pads kopen van lake country

kan je deze ook gebruiken met de solo cream?

en welke raden jullie mij aan?

ik heb nu enkel de rode handpad

ik heb ook medium en soft pads van autoglym
en de soft buffing finishing pad van meguiars

welke kleuren van lake country zijn aan te raden? en mag je ze gebruiken met solo cream?

ik wil eerst mijn gallon opgebruiken voor ik overstap naar poorboys
 
Bij het So1o systeem van Meguiar's bepaald de pad de cuttingfactor van het product. In principe heb je dus aan de zwarte en gele foam pad van Meguiar's genoeg. Wil je de Lake Country pads daarvoor gebruiken, en dat kan zonder problemen, dan kun je dezelfde cuttingfactor gebruiken, zwart is gelijk, dus zwarte LC pad en de gele komt overeen met de witte LC pad. De wolpads van het so1o systeem zijn niet vergelijken met andere pads. Persoonlijk vind ik de so1o wolpads uitstekende pads, vooral de gele is mijn favoriet.

Je kan overstappen naar Poorboy's maar houdt er rekening mee dat So1o een 1 stap systeem is, dus cutting en finishing in 1 product, zoals gezegd bepaalde pad wat het product doet, cutten of finishen. De meeste poorboy's producten zijn voor 1 stap geschikt. Voor elke stap heb je dus een apart product (en pad) nodig.
 
Is Meguiars Solo te vergelijken met Menzerna 203S? Dit is ook één polish waarmee je zowel lakcorrectie kunt uitvoeren alsook finishen.