• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mailbox vol? Roep hier een forumlid op om zijn/haar mailbox te legen.

BlackPassat

Detailing rookie
5 mei 2009
1.906
0
Het gebeurt mij nogal eens dat ik een PM heb gemaakt en dat het privébericht vervolgens niet afgeleverd kan worden omdat de mailbox van de ontvanger te vol is. Dat is vervelend als je net tijd hebt besteed om een bericht te typen en je kunt vervolgens je bericht niet afleveren (ik heb geen lijst met E-mailadressen van de collega forumleden om een alternatieve manier te gebruiken)
Bijkomende probleem is dat bij gebruik van Mozilla Firefox de melding, die in een dialoogbox aangeeft dat de ontvangende mailbox vol is, is niet zichtbaar op mijn scherm omdat deze melding helemaal onderaan de pagina geplaatst wordt en daardoor niet leesbaar is.

Het is me ook al eens overkomen dat een forumlid (Eelco) me via het forum opriep om mijn mailbox te legen.

Mijn voorstel is om een apart gedeelte op het forum in te richten om de forumleden op te kunnen roepen hun mailbox te legen.
Nóg mooier zou het zijn als er via de forumsoftware een automatische melding aan de gebruikers gezonden kon worden? Ik weet niet of dit te realiseren is: ik ben geen IT-er.
 
Tja zoiets heb ik op het Passatforum: omdat ik daar Full-Member ben (wat je natuurlijk ook wat kost) heb ik een grotere mailbox.
Ik zou goed kunnen begrijpen dat de CC crew die kant niet op wil met dit forum.
 
Ik herken het probleem. Persoonlijk vind ik het niet zo een probleem, de limiet van 50. Je kan immers als je zaken wilt bewaren een export maken...

Maar ik heb me inderdaad ook al vaker afgevraagd dat het toch redelijk eenvoudig moet zijn om een bericht te ontvangen (van de beheerder, carclean) dat je mailbox vol zit....
 
Mark1986;306455 zei:
Ik ben meer een voorstander om het structureel te verhogen.
Zoveel ruimte neemt het allemaal nog niet in beslag zo'n berichtje?
Ik denk dat het alleen uitstel is van het probleem.

Als iedereen de onbelangrijke berichten wist en de belangrijke archiveert dan is er niets aan de hand.
 
Dibbuz dat zeiden syteembeheerders 5 jaar geleden ook (outlook :| ).......

tegenwoordig is opslag dermate goedkoop geworden dat we niets meer hoeven weggooien

kijk bijvoorbeeld naar een gmail account, je hoeft niks te wissen

of het wenselijk is weer een andere discussie..

In dit geval hecht ik er niet zo veel waarde aan maar doe dan ook weinig met PM
 
Opslag is nog steeds duur hoor, maar inderdaad goedkoper dan een paar jaar geleden. Storage is mijn vakgebied :) High End Enterprise systemen en de daarbij behorende hard schijven kosten nog steeds zo'n 1000,- euro per stuk voor 450GB (Fiber Channel), SATA en SAS schijven zijn wel goedkoper, maar nog altijd duurder dan consumenten schijven..Gelukkig is er tegenwoordig deduplicatie wat veel in dataopslag scheelt.
Waar ik werk word alle mail opgeslagen, ook al heb je het verwijderd uit outlook, company policy. Als storage beheerder word ik daar niet vrolijk van kan ik je vertellen. TerraBytes aan data..... :(

Maar goed om weer even on-topic te komen, het is inderdaad zo als je de box vergroot, dan loopt men weer tegen de limiet aan en zo kun je maar doorgaan. Overigens worden de berichten hier opgeslagen in de database van het forum en niet als txt bestandjes. Een te grote database kan ook weer performance problemen opleveren, dus ja.... keuzes.... hoofdtaak van het forum zijn de normale berichten en niet de PM's.
 
Ivm met de kerstgedachte heeft iedereen nu een limiet van 1000 PM's in zijn/haar mailbox. Veel plezier ermee :ja