• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Makkelijker polijsten van alustrips??

RST-Smurf

Detailing guru
25 mrt 2010
2.851
105
Op de Abbey caravan die ik heb ztiiten veel alustrips.

Nou ben ik met de Wolfgang MetallWerk Aluminum Compound al bezig geweest.En dit is al resultaat ( onderste helft is gedaan ) :

DSCN6069.webp

Maar nu voelt men hem al aankomen denk.Om dit alles allemaal met de hand te doen zie ik niet echt te zitten.

Heeft men een suggestie om dit makkelijker te doen???En er zit wel een kunstofstrip in het midden.

Uni-balletje erbij nemen en kunststof afplakken (is het te verwijderen?)

Rubberen stripje moet er wel uit kunnen.
Wordt er meestal pas ingeschoven na het monteren van de aluminium strip
Je zou ook een lappen- / viltschijfje kunnen nemen, al hebben ze die bij CC (nog) niet
Wordt normaal gebruikt voor metaalpolijstwerk.

Hans

Wat Hans zegt, bij de bouwmarkt een goedkoop namaak dremeltje op de kop tikken daar zitten die schijfjes vaak wel bij

Smurf,

Rij even naar Gerritse in Bodegraven, daar hebben ze een katoenen lappenschijf en polijstpasta. Zowel groen als bruin.

Bruin voor sterk vervuild materiaal
Groen voor hoogglans

Stripje eruit, lak afplakken en met een cone of lappen schijf het aluminium behandelen. Stripje krijg je er later wel weer in. eventueel mbv een lik vaseline. Glimt 'ie ook weer lekker van:lol

Of toch gewoon verder met het handje en dan bij voorkeur met Belgom Alu.
Of met een lappenschijf en polijstbroodjes.
Dremel met polijstschijf is leuk, maar is meer voor klein spul en niet echt geschikt voor grotere werken.

Mocht je geen polijstbroodjes te pakken kunnen krijgen of het zonde van je geld vinden voor die ene keer, dan kan ik eventueel wel wat missen.
Heb diverse broodjes op zolder liggen, waar ik overal wel een stuk vanaf kan halen voor je.
In het uiterste geval zou je ook nog eventueel een polijstbankje (omgebouwde slijpbank) van me kunnen lenen, kant en klaar met lappenschijven.

Je zou dan wel om het goed te willen doen, de strip moeten demonteren (meestal zitten de schroeven achter de zwarte stootrand).

HEt probleem gaat om denk om de strpjes worden.

Dit zit er al jaren in en zijn dus hard nu en ben bang dat als ik ze eruit haal ze gaan breken.

Warm water zou een optie zijn, maar als je het niet aan durft zou ik ze lekker laten zitten.

Heb zelf wel eens zo'n lappenschijf op een boormachine geprobeerd, maar vond dat zelf niet lekker werken.

Op mijn alu vergranden werken de unicones (met de diverse polishes) etc absoluut niet lekker, krijg met geen mogelijkheid een strakke finish.

Linkje van Afficior is prima, ik ben er laatst ook geweest, goeie adviezen, uitleg en service.

Stripjes goed afplakken dan moet het goed kunnen, zou alleen persoonlijk niet alleen katoen pakken, maar ook Flanel, dat werkt (tenminste bij mij) tot nu toe het mooiste af (vergelijk het met Finale op een zwarte pad op lak, maar dan met meer cutting power).

Flanel en een blauw blok doet het heel prima hier, nalopen met Meg's NXT metalpolish en een doek (zo laagpolig mogelijk)