• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Marco...... ook van de partij!

Marco

Detailing rookie
3 feb 2009
9
0
Hallo allen,

Zal me even voorstellen, zit hier namelijk al weer ruim een maand te 'neuzen' :schaam

Ik ben Marco, uit '71 en woon in Den Haag L'veen.
Sinds kort heb ik mijn eerste eigen auto :) , heb namelijk sinds mijn 21ste altijd 'auto's van de zaak' gehad.
Nu dus in het bezit van een zilver-grijze Polo uit 2000, kocht 'm voor een prikkie (oud vrouwtje) en had maar 51000 KM op de teller.
Zat her en der wat schade aan wat ik heb laten repareren.
De Polo is de 2de auto, mijn vrouw heeft een Rode Colt uit 2006.

Ben nu mijzelf een beetje aan het verdiepen in de wereld van het detailen .
Vandaag ben ik eens met de Polo aan de gang geweest. Allereerst het dak om te kijken of e.e.a. lukt.
Heb eerst de auto eens goed gewassen en gedroogd, daarna voor het eerst na de kleuterschool ge-kleid met Merguiar-klei en de QD-spray.
Het dak werd inderdaad mooi glad, echter op de plekjes waar boomhars-spetters zaten blijven gele vlekjes zitten. Hoe krijg ik dit weg?

Daarnaa het dak gedaan met Meguiar Scratch-X, opgebracht met zo'n gele applicator-pad en toen begon de ellende.
Ik kreeg dit spul nagenoeg niet uitgepoetst!
Toen nog een poosje laten drogen, maar wat een hardnekkig spul is dat, kreeg het er bijna niet af
Heb het opgegeven, en heb daarna Meguiars Deep Crystal Paint Cleaner 'Step 1' opgezet, hierna de boel uitgepoetst (met Action MF-doek), ging 1000x beter en daarna Meguiars Deep Crystal Polish 'Step 2' EN Meguiars Deep Crystal Carnauba Liquid Wax 'Step 3' gebruikt. Dak is, naar mijn beleving, toch nog mooi strak geworden en glimt als een 'hondepik in de maneschijn'

Echter heb ik het idee dat het beter kan, zitten op de rest van de auto her en der kleine krasjes welke ik eruit wil hebben.

Ook is dit een beetje een 'proeftuin' voordat ik aan mij vrouw haar SIGNAALRODE :-& Colt begin, hier ziiten aardig wat wasstraat-swirls in en kan een goede poets-job gebruiken.

Is er iemand in de buurt van Den Haag L'veen/Ypenburg welke mij opweg kan helpen in deze detail-wereld? Wil dan graag eens komen kijken hoe e.e.a. in werking gaat en wat handige tips uitwisselen.
Hoop op wat reactie's

Groetjes, Marco
 
Welkom Marco. Heb je ook foto's van beide auto's?

Er zijn op dit forum een aantal mensen welke in Den haag of omgeving wonen.
 
Ik weet niet waar je woont in Leidschenveen, maar ik woon om de hoek denk ik ;) Ik woon in het gedeelte Waterland.
 
Mooi!!

Ik zie dat er forum-leden (stimpy68) ECHT vlakbij wonen $$)
Ik woon ook in het Waterland-gedeelte, Libelsingel om precies te zijn.
Mijn Polo staat meestal aan de sloot-zijde, t.h.v. Glazenmakershof kan niet missen.

Ypenburg is natuurlijk ook bijna om de hoek.
Zijn jullie vaak bezig? Zoja, kan ik eens komen kijken?

Zal binnenkort eens een foto'tje schieten van beide auto's.

Groetjes, Marco
 
Welkom! Ik zit in Nootdorp dus ook lekker in de buurt ;) Ben vaak genoeg bezig in het weekend dus je kan een keer langskomen.