• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Scratch-X... Doe ik wat verkeerd??

Marco

Detailing rookie
3 feb 2009
9
0
Hallo allen,

Sinds kort ben ik mijzelf een beetje aan het verdiepen in de wereld van het detailen $$) .
Vandaag ben ik eens met mijn Zilver-grijze VW Polo uit 2000 aan de gang geweest. Allereerst het dak om te kijken of e.e.a. lukt.
Heb eerst de auto eens goed gewassen en gedroogd, daarna voor het eerst na de kleuterschool ge-kleid met Merguiar-klei :-b .
De auto werd inderdaad mooi glad, echter op de plekjes waar boomhars-spetters zaten blijven gele vlekjes zitten. Hoe krijg ik dit weg?

Daarnaa het dak gedaan met Meguiar Scratch-X, opgebracht met zo'n gele applicator-pad en toen begon de ellende.
Ik kreeg dit spul nagenoeg niet uitgepoetst! }:)w
Toen nog een poosje laten drogen, maar wat een hardnekkig spul is dat, kreeg het er bijna niet af
Heb het opgegeven, en heb daarna Meguiars Deep Crystal Paint Cleaner 'Step 1' opgezet, hierna de boel uitgepoetst (met Action MF-doek), ging 1000x beter en daarna Meguiars Deep Crystal Polish 'Step 2' EN Meguiars Deep Crystal Carnauba Liquid Wax 'Step 3' gebruikt. Dak is, naar mijn beleving, toch nog mooi strak geworden en glimt als een 'hondepik in de maneschijn' :)

Echter heb ik het idee dat het beter kan, zitten op de rest van de auto her en der kleine krasjes welk ik eruit wil hebben.

Ook is dit een beetje een 'proeftuin' voordat ik aan mij vrouw haar SIGNAALRODE :-& Colt uit 2006 begin, hier ziiten aardig wat wasstraat-swirls in en kan een goede poets-job gebruiken.

Is er iemand in de buurt van Den Haag L'veen/Ypenburg welke mij opweg kan helpen in deze detail-wereld? Wil dan graag eens komen kijken hoe e.e.a. in werking gaat.

Hoop op wat reactie's :ja

Groetjes, Marco
 
Scratch-X is een product wat je absoluut niet moet laten drogen (daar ben je inmiddels al achter), meteen afnemen zodra de schuurkorrel is afgebroken.
 
Op het begin bracht ik ScratchX net zo aan als een wax, gewoon cirulerend 'inwrijven'.
Wil je het product echt goed laten werken dan moet je het heel goed inpoetsen, het is best wel hard werken dus ;)
En natuurlijk direct uitpoetsen!

Hoop dat het lukt zo :ja


groeten
 
Ik heb mijn vorige A4 eens met scratchX bewerkt...en dat is niet even opsmeren en uitwrijven...:)....Echt steving boenen, en meteen daarna afnemen. 2 weken spierpijn van gehad...:D

Ik kan je ook vertellen dat ScratchX op een Audi lak niet echt werkt...:(...Bij mij niet althans.
 
ik ken scratch X niet maar als ik het zo lees dan is het ongeveer hetzelfde als de paint renovator van autoglym. het bevat een hele fijne polijstkorrel.

op Renault lakken gaat het prima maar VAG merken en BMW geeft bij weinig resultaat als enkel zweetdruppels op het voorhoofd:confused:

maar volgens mij kun je beide producten ook machinaal gebruiken, er zijn vast wel experts hier op het forum die dat zeker weten!:)^
 
Zelfs op de zachte lak van de Renaults is het resultaat bedroevend. ScratchX is bij mij een product die ergens in een hoekje stof ligt te verzamelen :weetniet .
 
Het werkt toch echt wel. Ik heb er toch echt goede resultaten mee gehaald. Ik zou wel een polishing pad nemen ipv app pad.
 
Ondertussen wat andere middeltjes aangeschaft van Poor Boy's (SSR1 en SSR2,5).
Tevens ook de Natty Blue :cool:
En wat hand-pad's.......

Had ook wat spul van Autoglym, wat ik (persoonlijk) prettiger vind werken dan Meguair's.
Binnenkort dus maar eens aan de slag met PB's.

I.i.g. bedankt voor de reactie's :)^

Groeten,

Marco