Ik zat net een ander topic te lezen over Bilt Hamber klei en al snel ging het over marring.
Nu snap ik best dat een grove/agressieve klei marring kan veroorzaken, maar soms zie ik bij
show-offs weleens van die enorm ranzige klei om te laten zien dat de zojuist behandelde motorkap
ofzo toch echt wel smerig was.
Nu zit ik me af te vragen of die marring/krasjes in zulke gevallen ook niet gewoon kunnen komen door
de troep die je inmiddels op je klei hebt opgepikt en die je vrolijk over je lak aan het raggen bent.
Ik ben zelf niet een van de snelsten met detailen en zeker niet wat kleien betreft.
Ik zit voortdurend te kijken of het raakoppervlak van de klei niet al teveel vuil bevat en zonodig wil ik
de ergste troep van mijn klei af hebben (al dan niet met een klein spraytje detailerspray), voordat ik
de boel weer ga kneden (des te minder vuiligheid ik in mijn bolleke klei heb zitten).
Overdrijf ik nu (en kost het me mede daarom zoveel tijd) of is dit wel een aardige gedachtengang?
Nu snap ik best dat een grove/agressieve klei marring kan veroorzaken, maar soms zie ik bij
show-offs weleens van die enorm ranzige klei om te laten zien dat de zojuist behandelde motorkap
ofzo toch echt wel smerig was.
Nu zit ik me af te vragen of die marring/krasjes in zulke gevallen ook niet gewoon kunnen komen door
de troep die je inmiddels op je klei hebt opgepikt en die je vrolijk over je lak aan het raggen bent.
Ik ben zelf niet een van de snelsten met detailen en zeker niet wat kleien betreft.
Ik zit voortdurend te kijken of het raakoppervlak van de klei niet al teveel vuil bevat en zonodig wil ik
de ergste troep van mijn klei af hebben (al dan niet met een klein spraytje detailerspray), voordat ik
de boel weer ga kneden (des te minder vuiligheid ik in mijn bolleke klei heb zitten).
Overdrijf ik nu (en kost het me mede daarom zoveel tijd) of is dit wel een aardige gedachtengang?