• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

marring verwijderen na kleien

spik3y

Detailing chief
24 jul 2012
41
75
vlaardingen
Beste mensen,

Ik zit inmiddels alweer een tijdje mee te lezen en wat een berg info zeg!!!1Om hoofdpijn van te krijgen hahah.
Ik doe alles met het handje aangezien ik nog geen polijstmachine heb.
Wat ik me nou afvraag hoe kan je marring verwijderen wat onstaan is na het kleien??
De hele auto polijsten lijkt me een hels en bijna ondoenlijk karwei???Hoe doen jullie of lossen jullie dit op??

Ik heb een suzuki swift die nog vrij nieuw is en vrij is van swirls maar ben bang dat ik door het kleien en daarop volgende marring me lak alleen maar rotter maak??

Veel hangt af van welke klei je gaat gebruiken en hoeveel "lube" je tijdens het kleien aanbrengt .

In jouw geval zou ik lekker nat kleien met een zachte klei.

Mothers heeft een mooi kleisetje , maar de 473 ml is meestal niet genoeg om heel de auto te doen , afhankelijk ook van de vervuiling .

Je kan iig al marring vermijden door na het wassen met een overdosis shampoo de auto in te spuiten met iron-x en goed af te spoelen na enkele minuten. Zo is er al een deel vervuiling weg die je niet meer moet verwijderen met je klei . Ook een mf-padje met puur iron-x doet wonderen om reeds vervuiling te verwijderen voor je aan de slag gaat met de klei . Wel altijd zeer goed naspoelen !

Dodo juice heeft een concentraatje waar je genoeg glijmiddel mee kan aanmaken .
Wil je zeker zijn dat de klei niet reageert door verschillend glijmiddel te gebruiken : neem dan 1 middel , zo heb je veel minder kans dat de klei zou "brokkelen" doordat je anders 2 verschillende produkten gebruikt . ( ben je mee ? )

De showtime die bij het setje van Mothers zit kan je ook gebruiken als detailerspray , deze is dus niet nutteloos als je een ander middel zou nemen om mee te kleien.

Ik zou persoonlijk de klei niet in een mengsel van water en shampoo leggen , eerder enkel warm water .

Als je 2 of 3 stukjes klei gebruikt kan je deze ook afwisselen en telkens een ander stukje nemen terwijl de andere opwarmen en zachter worden.

Klei altijd liefst van boven naar beneden (de delen bedoel ik) :

dak , motorkap , zijkanten bovenaan , zijkanten onderaan , bumpers en dan pas de vuilste stukken die achter de wielen zitten .

Probeer eens 1 stukje te kleien en zet je wax erop (bvb tankklep) : niks van marring (meer) te zien : prima !

473ml is genoeg voor een swift denk ik zowaar ( maar niet gaan bezuinigen door express minimaal te spuiten oid ! )
Zachte kleine nemen, van te voren goed kneden daar wordt ie ook al wat zachter van.
Niet in shampoo water leggen oid .... kan idd gaan brokkelen
Klei idd verdelen 2-3 stukken voor het geval je per ongeluk laat vallen .... meteen weggooien !
Mocht onverhoopt wel marring krijgen .... no worries dit is zo weer weg te halen:
Monello Finale / SSR 1 of zelfs gewoon met Poorboys Porfessional Polish ( wel gewoon versie 1 ) >>> 'even er over heen' en je bent weer helemaal happy ( zo gepiept )

Oke duidelijk hier heb ik wat aan.
Dus goed stappen plan zou zijn:

Wassen zoals altijd met 2 emmer systeem.(mequier's shampoo)
Eventueel met iron-x nog een keer wassen en heel goed naspoelen.

Kleien met S&W en heb die monello klei???De auto is in 4 jaar nog nooit gedaan en ook nog nooit gekleid dus ben bang dat mothers en meguier's te weinig vuil verwijderd??
Verdeel de klei in 3 stukken.2 in een schaaltje warm water de ander mee kleien en onderling wisselen.

Auto weer wassen of is afspoelen voldoende??
Verwijderen van eventuele marring en waskrasjes met SSR1.Met een witte pad?

Auto met een zwarte pad voorzien van dj lime prime.

Auto waxen met poorboys natty wax(rode)

Heb ik zo een logisch plan wat werkt volgens jullie??

Alvast super bedankt voor het advies en hulp.Ben nu al een stuk wijzer geworden dan de beschrijvingen bij alle producten want zag door de bomen het bos niet meer.

spik3y zei:
Kleien met S&W en heb die monello klei

Mijn tip : andere clay gebruiken. Met die Monello clay heb ik to op heden op iedere auto last van marring gehad en ik ben echt niet de enigste met dit "probleem".

ja inderdaad heb ook bijna alleen maar marring verhalen kunnen vinden.dan toch maar die van poorboys???die is niet heel erg marring gevoelig toch???

De rest van het lijstje wel oke??

Ik heb zelf de witte klei van Meg's en de Supernatural klei van Dodo. Heb altijd het gevoel dat de klei van Meg's meer vuil opneemt, maar met beide klei varianten geen last van marring.

oke duidelijk dan maar iets duurder en op safe spelen om marring te voorkomen aangezien ik de auto geheel polijsten met de hand niet zie zitten.

De ssr 1 voor eventuele marring en waskrassen is deze te gebruiken met de White Polishing Euro Foam Hand Applicator???haal je hier dan ook resultaat mee?verder is er kwa pads weinig keus meerendeel is uiverkocht.

spik3y zei:
oke duidelijk dan maar iets duurder en op safe spelen om marring te voorkomen aangezien ik de auto geheel polijsten met de hand niet zie zitten.

De ssr 1 voor eventuele marring en waskrassen is deze te gebruiken met de White Polishing Euro Foam Hand Applicator???haal je hier dan ook resultaat mee?verder is er kwa pads weinig keus meerendeel is uiverkocht.

Ik werk niet met ssr maar monello, maar betwijfel of je handmatig de waskrassen hier mee verwijderd. Maar ik doe krasjes met de oranje inizio en de wite mezzo en zwart finale met de handpads. En 1 keer per jaar met de dap.

Marring wel maar waskrassen ga je niet redden met SSR1, dan zal je stapje hoger moeten al dan niet in samenwerking met bv oranje pad

Ik werk bijzonder graag met Mothers klei en nimmer marring. De meegeleverde fles met Detailer Spray is ruim voldoende voor een Suzuki Swft. En in het ergste geval kun je het nog 1:1 verdunnen met water.

Ook ik maak al meerdere keren gebruik van Mothers klei, de spray van mothers of monello en doeken van monello. En tot nu toe geen marring.

mensen bedankt voor de tips heeft zeker geholpen.

Heb vandaag clay van mequier's gehaald,witte monello polishing handpad en monello mezzo.

Nadat iemand van carclean ff bij de swift heeft gekeken vond hij de mezzo beter geschikt dan de ssr zeker met het oog op dat ik hem erna ga voeden met de lime prime.
Heb volgens carclean een minimaal aan swirls en eventuele marring na het kleien(kans minimaal) moet makkelijk weg te krijgen zijn met mezzo in combinatie met de witte handpad.(oranje was uitverkocht en leverdatum onbekend)

Ik wil jullie van het forum bedanken voor de tips en adviezen en uiteraard carclean voor de top service!!!!

We zouden het ontzettend leuk vinden wanneer je wat foto's plaatst van je ride en je resultaten.
En behalve dat wij daar blij van worden, maken we daar in de regel jou nog blijer mee!!
Succes en tot ziens hier,
Aficior

Zo hierbij een fotoupdate heb tot nu toe alleen de motorkap en dak volledig gedaan ivm tijdgebrek.

Eerst wassen dan kleien, polijsten,voeden met lime prime en afwerken met natty's wax (red) resultaat mag er zijn maar heb wel besloten dat er binnenkort een dap komt.
Polijsten met de hand is een hel!!!!!

[URL]http://img546.imageshack.us/img546/1700/55119134989090509141310.jpg

[URL]http://img825.imageshack.us/img825/1446/55098434989084175808647.jpg

[URL]http://img338.imageshack.us/img338/8726/60400833535567321160319.jpg