• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Klei met de minste kans op marring (en tips gevraagd)

Kabski

Detailing rookie
27 apr 2019
2
2
Beste forumers,

Hoewel ik vooral een lezer ben op dit forum heb ik een vraagje aan jullie.

Ik heb door een fout van het schade bedrijf spuitnevel op de liggende zwart glanzende delen (pianolak zeg maar) in het interieur gekregen. Hoe het kan? Geen idee daar het alleen op de liggende pianolak delen lijkt te zitten. Dit wil ik natuurlijk graag verwijderd hebben.
Nu twijfel ik of ik dit door het schade bedrijf laat herstellen, of dat het beter is dat ik het zelf doe om andere nevenschade te voorkomen (zitten ook wel wat kleine losse /fragiele paneeltjes bij enzo.)

Als ik dit zelf ga doen, hoe kan ik dat het beste aanpakken? Ik heb op een proefstukje de standaard consumenten meguiars klei gebruikt en de verf gaat er vrij makkelijk af. Ik ben alleen bang voor krasjes/marring, dit soort paneeltjes zijn meestal niet erg krasbestendig.

Is er andere klei waarbij ik minder kans heb op die krasjes? En hebben jullie tips over hoe ik dit het beste kan aanpakken? Ik heb hier Meg QD en PB S&W staan om als glijmiddel te gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
De Meg's klei (gele ?) is vrij zacht, marring krijg je iof bij hardere klei of bij vuilophoping
Dus zachte klei, genoeg kleimiddel en vaak genoeg de klei vouwen of schoonmaken

Lampje erbij houden om te controleren (ook stukje wat je al gedaan hebt)

Succes !
 
Voor mijn gevoel is de Meguiar's klei icm. een glijmiddel de ideale oplossing hiervoor. Marring is zeer miniem zolang je je klei op tijd vouwt en voldoende glijmiddel gebruikt. Ik zou het zelf doen om verdere schade te vermijden.
Na het kleien de onderdelen van niet schurende en voedende polish of wax voorzien.
 
Bedankt voor de antwoorden, het betreft trouwens de standaard (witte) meg klei die in dat pakket zit.
 
+1 voor de zachte klei en voldoende glijmiddel. :D (Hoop alleen dat je lekker gulzig met het glijmiddel kan zijn zonder dat de vloeistof ergens op/in loopt)

Maaruh... Schade door een ander? Dan ligt de bal bij hen, toch?
 
Helaas werkt het zo niet altijd @Quantoxx.. Het feit dat zo'n spuiter overspray op interieur panelen weet te krijgen zegt wat mij betreft genoeg over hoe mensen over 'kwaliteit' denken. Ik zou dat ook zelf proberen denk ik.
 
@350Z - Ik snap je ;) Maar als ik het exterieur van mijn auto laat spuiten en ik vind vervolgens overspray in het interieur, dan ga ik zeker verhaal halen. Ik betwijfel sterk dat een dusdanig bedrijf hier vervolgens raad mee weet, dus dan zijn de kosten voor hen als ik kosten ga maken om het te verhelpen.
 
  • Leuk
Reactions: PA27506 en 350Z