• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Heb ik met de Meguiar's Clay Kits kans op marring?

De meg's clay kit was (nog niet zolang geleden) mijn allereerste klei ervaring. Bij de eerste klei pogingen liep de klei idd soms stroef en liet ook vlekken achter. Heb toen simpelweg meer detailer spray gebruikt en de vlekken gingen toen gewoon weg. Heb totaal geen last van marring gehad, maar heb wel 3/4 van de detailer gebruikt. Een maand geleden de auto van mijn vrouw gedaan met een royale hoeveelheid s&w en toen ook geen last van marring gehad.
 
Ik heb bilt hamber regular gebruikt.
Op sommige plaatsen marring :confused:
Het was wel koud buiten.
Veel water als lubricant gebruikt maar een sopje lijkt me veiliger.
Ondanks de marring toch een goede klei.

Kan je met Ultimate compound van meguiar's en een handpad de marring wegkrijgen ?
 
sopje zou inderdaad beter gewerkt hebben (PB Spray & Wipe, Meg's Last Touch, Dodo Born Slippy)
denk dat Ultimate Compound zeer zeker zwaar genoeg is voor marring te verwijderen (misschien zelfs té zwaar...)
 
Koude klei is echt slecht om mee te kleien!...Zal dus voortaan in de lente en net in de herst kleien....... winters sla lekker over!

Marring deluxe...hoe zacht je klei ook is. Het plaatwerk is ook koud...dus verwarmen van je klei heeft ook geen zin als je buiten staat..
 
+1 @ SkyBuMp

Ik heb net hetzelfde gehad met de mothers klei. Was ook nogal koud buiten, en idd met heel wat marring tot gevolg. Een tip die ik toen kreeg, was werken met 2 stukken een een bakje met warm water. En regelmatig afwisselen.
 
om verassingen te voorkomen en als je bang bent voor marring....
enkel kleien als je ook gaat polijsten.

een beetje marring is dan niet erg, want dat wordt toch weer weg gepolijst.
vooraf kun ja nl niet met 100% zekerheid zeggen of je wel of geen marring krijgt!
 
tzer007 zei:
Ik heb bilt hamber regular gebruikt.
Op sommige plaatsen marring :confused:
Het was wel koud buiten.
Veel water als lubricant gebruikt maar een sopje lijkt me veiliger.
Ondanks de marring toch een goede klei.

Kan je met Ultimate compound van meguiar's en een handpad de marring wegkrijgen ?


ik gebruik ook de klei blok met water maar als je tuinslang er toch bij ligt gewoon de slang erbij en spoelen maar tijdens gebruik.
 
voor luitjes die claylube een beetje duur vinden,is er een oplossing te vinden bij Carclean.com
namelijk cirtusbling van valet-pro deze kan je als multi purpose gebruiken en als claylube 1:16 dus......en tevens is het een stuk fijner dan met water te kleien wat je met de bilthamber kunt doen....dus
https://www.Carclean.com/product/Valet_Pro/Citrus_Bling_500ml_VP_Citrus_Bling_500ml_101770