• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Heb ik met de Meguiar's Clay Kits kans op marring?

schrobber

Detailing rookie
18 dec 2009
46
0
Dit lijkt me een leuk pakketje om mee te beginnen.
Alles zit er in.
Wat kan ik doen om MARRING te voorkomen ?
Is het een agressief of eerder een zacht goedje.

$$)
 
Met de klei kit ga je heel weinig kans hebben op marring of het moet op een super zachte lak zijn.
De witte megs klei, die uit de kit dus, is heel zacht.
 
Clayen kan nooit geen kwaad, en ook al voelt de lak glad aan dan nog zal de klei effect hebben.
 
schrobber zei:
Is een clay behandeling nodig als je auto maar 2 jaar oud is ?
De lak voelt echt er glad.
Een tijdje terug nog een Audi A6 geclayed die pas drie weken van te voren was afgeleverd, Waar dat ding gestaan heeft weet ik niet, maar er kwam een enorme hoeveelheid vervuiling af.
 
tip van aron (doe ermee wat je wilt:)_[] )
schaf de mothers paint saving kit aan.

heeft ten eerste meer dan 3x zoveel klei, en word geleverd met een mf doek (nog een goede ook!)

kost 28 euro uit mijn hoofd, en die klei is ook HEEEEEL zacht.
er zijn hier mensen die hem TE zacht vinden.

ik vond hem heeerlijk
 
Zodra het weer het toelaat..
Ga ik mijn car clayen met meguiars pack.
Daarna meg's nxt 2.0 wax vloeibaar.

ik post foto's voor en na
en duurzaamheid laat ik jullie weten he;)
 
BlackPassat zei:
Een tijdje terug nog een Audi A6 geclayed die pas drie weken van te voren was afgeleverd, Waar dat ding gestaan heeft weet ik niet, maar er kwam een enorme hoeveelheid vervuiling af.

Ik ben nog steeds van mening dat dealers de auto bij aflevering laten behandelen met een product zoals Autoglym SRP. Je ziet dan helemaal niks meer van eventuele oneffenheden in de lak en de boel glimt ook nog.

Het gros van de autokopers ziet toch niet het verschil tussen een glimmende nieuwe auto en de diepe natte glans waar wij op het forum naar streven

Bovendien... Als ik naar de afleverfoto´s van mijn auto kijk dan zie ik veel minder glans dan dat er nu na iets meer dan 2 jaar op zit.
 
marring met de witte meguiars klei haal je met de step 1 paintcleaner gewoon weg
zelfs op mijn zwarte alfa-lak had ik er geen last van, alleen op hele vuile plekken maar dan komt het door de vervuiling door te laat/weinig doorkneden.



Off-topic
't gros van de dealer doet NIETS aan een nieuwe auto op een simpel wasbeurtje na, zelfs door de wasstraat is geen probleem.
klant ziet het toch niet.

er is wel verschil tussen een gedetailde auto en normaal af te leveren auto's.....
"ja, nu ze naast elkaar staan valt het wel op, die van jou moet maar ergens anders staan".....aldus een verkoper onderlaatst.
 
Ik heb net de hele auto gedaan van kleien tem wax , nu zie ik hier en daar toch sporen van marring , erg lastig... Krijg ik zoiets weg met een witte handpad en ssr1? Normaal zou het al weg moeten zijn natuurlijk want na het kleien heb ik ook aan het polijsten geweest. Misschien wel iets minder intens op die plekken omdat ik ze gewoon niet zag. Het is wel vooral op de achterbumper en die is herspoten geweest.
 
Ik doe het handmatig , goed neiwus dat dit eruit te krijgen is met de hand. Binnekorte ens proberen , ik veronderstel dat ik dan plaatselijk wel even alle stappen moet herhalen (polijsten , glaze en wax)
 
Ook ik ben in het bezit van een Meguiars clay set en ben dus ook bang voor marring. Als ik bovenstaande lees, is het handiger om voorafgaande het kleien een handpad met SSR1 te kopen. Dan kan ik marring en evt. lichte wasswirls gelijk verwijderen. Of maak ik nu een denkfout?

Heb geen DAP, dus handmatig..

Groeten,

Robert
 
de meguiars claykit heeft alleen last van marring op hele zachte lakken.
wat wel vaker gebeurd is dat de klei vastloopt, en je daar een vlekje door krijgt..
deze is indd met ssr1 op een witte handpad te verwijderen..

ik zelf vind de dap een onmisbaar hulpmiddel..
 
Vanmiddag wilde ik alvast gaan kleien voor volgende week Lelystad.
Ik had de motorkap gedaan en kreeg gelijk marring. Ik gebruik de normale klei van Meguiars.

Kan dit komen doordat de klei dan oud is? Ik gebruikte genoeg LT.

krassennakleien.jpg
 
Net ff gekeken in mijn oude bestellingen en ik heb de klei al 2 jaar, dus zal een nieuw blokje gaan gebruiken.