• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mat zwart B-pillar/raamlijsten opknappen

JoeyD

Detailing rookie
12 okt 2021
4
15
iemand tips voor een goed product om mat zwarte (alu) raamlijsten weer netjes te krijgen? Auto uit 2000 en alu inmiddel wat vaal uitgeslagen. Meeste producten zijn alleen geschikt plastoc/rubber maar zoek iets dat de dofheid van het zwarte alu weer netjes maakt. Dank!
 
Hmm... Weet je zeker dat dit materiaal van gelakt alu is? De lijsten op de B-stijl zijn zover ik weet niet van gelakt alu.

De raamlijsten zullen gelakt zijn en verkleurd. Je zou ze kunnen polijsten, maar dan zijn ze niet mat meer.
 
Thx. Het is iig geen kunsttof (wel bijv. de delen om de zijspiegels). Het is metaal (lijkt me alu) dat ofwel geanodiseerd is ofwel gespoten. Gespoten lijkt me meest voor de hand liggen. In ieder geval shadowline M-Sport mat. Wat was jouw idee? (zie dat je ook een beamer hebt in je avatar)
 
Ik had tot voorkort een "Bimmer" inderdaad. (Beamer is een BMW motorfiets) ;)

Als dit gespoten delen zijn, dan is dit naar mijn idee niet op te knappen zonder glans te creëren. Als het matte nóg doffer is geworden, dan kan ke gaan reinigen ok vervuiling weg te halen, maar het klinkt alsof de lak simpelweg verkleurd is.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Ja dacht ik ook. Misschien iets van 'Black again' spul proberen en kijken hoe het houdt. Anders wordt het spuiten (dan maar hele trim) of vervangen....ben benieuwd wat spuiten kost. met vervangen zit ik op ong. 1600E in de BTW.......

thx voor de bimmer/beamer correctie. Wist ik niet :)
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Ik wist het ook niet, maar kreeg hier op het forum de waarschuwing dat die-hards het niet op prijs stellen als je het omdraait. :p
 
  • Leuk
Reactions: Altos