• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Matte lak glanzend geworden

dna

Detailing rookie
20 apr 2009
22
0
Dames en heren,

Ik heb een "probleem" ik heb mijn auto mat oranje laten spuiten met plastidip en deze was mooi mat maar is na een aantal maal wassen met de Gyeon Q2M Bathe+ is de lak glanzender geworden.
In de bijlage zien jullie een aantal foto's.

Wat is de beste manier om deze silicone van de Bathe+ te verwijderen, en dus de glans?

Ik neem aan een alkalisch product maar wellicht dat er hier iemand ervaring mee heeft.

Glanzend:
njGVgx1.webp

N4oru98.webp

Voorheen:
zJ98qWi.webp

Je gebruikt verkeerde shampoo. Kijk eens op de site bij: matte lak en wraps. Daar staan producten van Nanolex, die houden je auto wel mat.

Maar je moet nu de glim laag eraf gaan wassen.
Foamen met foam die je wax laag aantast en wassen met scheut APC door je water. Niet laten opdrogen! Deel voor deel en gelijk afspuiten.

Hey Hallo,

Ik denk dat dit te verwachten was bij het gebruik van Bathe+.

Ik denk dat je het beste het bedrijf kan benaderen waar je de PlastiDip hebt laten aanbrengen.
Deze kunnen je meer vertellen over onderhoud en wassen.

Zo weet ik, ergens in mijn achterhoofd, dat de PlastiDip tegen behoorlijk wat dingen bestand is,
maar dingen op petroleum basis is het minder tegen bestand.

Even kort door de bocht; Misschien zal het wassen van de auto met een agressievere shampoo helpen? (Check dit eerst)

Greetz

De plastidip kan inderdaad niet tegen oplosmiddelen zoals thinner, benzine, acetone. Plastidip kan (heb ik uitgetest) wel tegen ethanol en isopropanol. Ik ga vanaf nu inderdaad een specifieke shampoo aanschaffen voor de matte lak. Heb ook een Nilfisk hogedruk reiniger gekocht met een Monello foam lans dus ik zal ook eens kijken naar een foam die wax laag aantast, nog geen idee op dit moment welke dat doet. APC is een goed idee, moet alleen even kijken wat daar in zit qua oplosmiddelen.

hadden die mannen die die wrap hebben aangebracht je geen advies gegeven over het wassen dan?
ik zou dat dan verwachten?
Hopelijk komt het weer goed met de juiste producten...

Gaat denk ik lastig worden aangezien een onderdeel van Bathe+ SiO2 is, oftewel glascoating.
Bij de productomschrijving staat ook beschreven dat het product een glansgraad van 85/100 heeft en daardoor dus totaal ongeschikt is voor matte oppervlakken.
https://www.Carclean.com/product/Gyeon/Q²M_Bathe_1000ml_Q2M_Bathe_1000ml_102928

Ik zou gewoon even met Carclean contact opnemen, of zij een oplossing weten.

Wat Frans al aangeeft: Bathe+ bevat een bepaalde mate van SiO2 en is juist bedoeld voor het geven van glans.
Mooi spul an sich, maar op jouw geplastidipte wagen dus duidelijk niet hetgeen je zou willen gebruiken.

Ik lees nu dingen over APC en IPA en nog meer zaken. Voor mijn gevoel zou ik daar voorzichtig mee zijn. Bathe+ geeft wel een laagje bescherming, maar het zal niet zo'n langdurige bescherming bieden als een 'echte' coatinglaag. Mijn vermoeden is dat je de glans er geleidelijk aan wel weer afwast.

Kijk ook wel uit met een hogedrukreiniger. Ik heb filmpjes gezien over het verwijderen van dat spul en het lijkt er op dat als je eenmaal een klein begin hebt, er al snel een hoop meer loskomt.
Ik vind het wat benauwend dat je met een HD misschien net wel even zo'n beginnetje maakt als je niet uitkijkt.

Ik zou toch wel even goed informeren voor je eraan begint. Heb zelf een stukje plastidip op m'n wagen (grill) en 1x als er iets begint te lossen kan je er alles afdoen!
Bij een grill is dat natuurlijk niet zo erg ...

nickname456;n431904 zei:
Gewoon wasstraat foam is meestal alkalischer?

Ik heb een tijd geleden een topic gemaakt (''Toevallige Ervaring'') en daarin liet ik zien hoe de lokale wasbox zijn mengverhouding nogal vaag had ingesteld. Met de schuimborstel kon ik foamen. Een dikke schuimlaag... Dit had echter mijn Collinite 845 laag niet overduidelijk aangetast, ook al was dit zeker mijn verwachting.

Ik verwacht dus dat, zoals al eerder aangegeven, dat meerdere keren gewoon met een shampootje wassen al verbetering zal geven.

Greetz

dna ik vind het wel gaaf eigenlijk je satijn look oranje, ik zeg houden zo ;)

je auto een paar keer wassen met een wat aggresieve shampoo zou het probleem wel moeten oplossen.

je hebt best wel veel druk bodig om een goed aangebrachte laag plastidip kapot te spuiten met een HD, plastidip kan ook zonder problemen door wasstraten enzo.

mijn wintervelgen heb ik zelf gedipt, met 6 lagen plastidip, deze reinig ik met een stugge borstel en een overdosis goedkope velgenreiniger van de liddl.