• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

matzwarte velgen laten glimmen

jimmy

Detailing trainee
7 mrt 2013
4
32
Hallo,

De titel zegt het al, ik heb mat zwarte velgen, maar vind ze veel te mat. Bestaan er producten om ze voor langere tijd te laten glanzen. Bij voorkeur hoogglans?

Denk er over om ze te laten overspuiten, maar mocht er een produkt bestaan om ze te laten glimmen dan wil ik dat eerst proberen.

Bedankt!

Voor zover ik weet is alles wat je erop smeert tijdelijk. Kan 1 maand zijn tot misschien 12 maanden maar het gaat er uiteindelijk af.
En ik denk niet dat je diepmat glanzend kan krijgen op een mooie manier doormiddel van een sealant.
Maar ik hoop dat je meer reacties krijgt

Velgen goed schoonmaken en ontvetten, glanzende blanke lak eroverheen spuiten en voila je hebt glanzend zwarte velgen.

Natuurlijk niet zo glanzend als hoogglans zwart, maar denk dat je tevreden zult zijn met het resultaat.

Beetje goed merk spuitbus kost niet veel.

Laatst bewerkt:
Polijsten? Die blanke lak kan ik mss eens proberen, er is ook van die plasti dip glossifier, kan ik het altijd nog verwijderen als ik het niks vind.

Voor zover ik weet is alles wat je erop smeert tijdelijk. Kan 1 maand zijn tot misschien 12 maanden maar het gaat er uiteindelijk af.
En ik denk niet dat je diepmat glanzend kan krijgen op een mooie manier doormiddel van een sealant.
Maar ik hoop dat je meer reacties krijgt

Als het er een half jaar op blijft zitten ben ik al blij, dan gaan de wintervelgen er toch weer bijna op.

Hey Hallo,

Perdoonlijk denk ik niet dat je met een spulletje de boel kan laten glanzen. Het zal niet een kwestie zijn van een waxje smeren.

Als je blanke lak spuit over iets wat niet glimt, zal je hoogstens wat glans krijgen van de blanke lak zelf.

Polijsten lijkt mij eerder een optie en dan in de blanke lak zetten.

Greetz

De blanke lak uit een spuitbus zal niet goed hechten op een gepolijste ondergrond.

Ook niet als het lak is, dat is gepolijst? Bij velgen met een gepolijste rand ofso, kan ik mij voorstellen dat blanke lak niet zal hechten op het kale metaal. Maar als hier wel kleurverf op zit dat mat is, kan je dit dan niet met beleid polijsten tot meer glans? En dan aflakken?

Greetz

Ja geen idee, dat zou een ervaren spuiter moeten beantwoorden.
Heb weleens gehoord dat men tussen laklagen door doet polijsten, maar bij een lakje uit de spuitbus?