• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

resten wheelwax op matzwarte velgen

Dus voor matte velgen MOET je altijd een wax gebruiken specifiek voor matte lakken?

Heb dit namelijk niet voorhanden thuis....
 
Reload is zoiezo een van de makkelijkste producten voor je velgen, beetje insprayen, even met een doekje erover en klaar ben je.
Wheelwax begin ik niet meer aan, veel teveel werk.
 
RogierV12 zei:
Reload is zoiezo een van de makkelijkste producten voor je velgen, beetje insprayen, even met een doekje erover en klaar ben je.
Wheelwax begin ik niet meer aan, veel teveel werk.
Omdat velgenwax aanbrengen op mijn 20-spaaks velgen aanbrengen een nogal tijdrovende klus is,
heb ik ook maar eens zo'n 100ml sprayertje Reload aangeschaft om eens te kijken of dat makkelijker werkt.

Hoe gebruik jij het op je multispaaks velgen? Van een beetje afstand een paar pufjes grofweg op de hele velg
en dan hopen dat je alles geraakt hebt of een pufje per spaak of wellicht nog een andere manier?
 
Joost, ik zou het doen zoals je beschrijft...
Een paar pufjes op een kleine afstand, daarna verdelen/uitbuffen met een doek, evt herhalen als je bang bent dat je niet alles geraakt hebt...
Bij mij werkt deze methode prima ;)
 
Afgelopen weekend alle velgen losgehaald en goed schoon gemaakt met iron-x, billberry, en apc. Velgjes laten drogen in de zon en vervolgens reload geprobeerd. Dat ging m dus niet worden. Veel te dun, dus het meeste product loopt meteen op de tegels. Verder was ook geen blijvende verbetering te zien.

Uiteindelijk de wheelwax er weer bij gepakt. Goed ingesmeerd en heel goed uitgepoetst. Velgen zijn weer als nieuw. Hopelijk blijven ze nu een tijdje zo, want elke paar weken een uur per velg..... :auw
 
Arjen78 zei:
Veel te dun, dus het meeste product loopt meteen op de tegels. Verder was ook geen blijvende verbetering te zien.

Dan gaat er dus echt iets niet goed.
Altijd goed schudden!

Sprayer op spray zetten en niet op stream.
Vervolgens een neveltje of 2 op de velg, verdelen, doek omdraaien en nawrijven.
Als het op de grond loopt heb je veels te veel gebruikt.
 
Inderdaad de sprayer op spray. Maar dan nog is het spul heel dun. Dus misschien toch beter schudden. Zal het vanavond eens op de lak van de auto proberen. Ben toch het hele weekend al aan de poets geweest....