• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mazda 6 2.0 SVT 2006

janhenduk

Detailing rookie
2 sep 2009
611
0
Vandaag van een mede Mazda 6 forumlid de auto gedetailed.
Zelf had hij al het nodige aan detail spulletjes aangeschaft en ook het nodige uitgevoerd op de auto.
Eenmaal aangekomen hier was de lak over het algemeen is nette staat en swirls nagenoeg niet te vinden.

Helaas waren er wel enkele krasjes in de lak te vinden die ook voelbaar zijn.
De krassen heb ik behandeld om het minder zichtbaar te lijken.
Van het eindresultaat heb ik helaas maar één foto die duidelijk zichtbaar maakt hoe de krassen uiteindelijk zijn geworden.
Allereerst maar een verslag van hoe ik de auto heb behandeld.

- Gewassen met DJ BtbM en volgens het twee emmer systeem en de velgen behandeld met IronX.
- Met de PB elstic clay en DJ Born slippy de lak behandeld die nagenoeg schoon was.
- De krassen met de Rotary en Pad CF-4 met daarop de CG V-36 behandeld.
- Toen de gehele auto met de Dap-900 met Pad CF-2 met daarop de CG V-38 behandeld.
- Vervolgens met de Dap en finish pad de Surf City Sealant aangebracht.
- Als laatste met de hand DJ Light Fantastic aangebracht.

Als finishing touch de Ramen behandeld met de Meg. glass cleaner.
Trims behandeld met de Smargel.
Banden met de Wolfgang Black Diamond behandeld.
Gebruikte doeken voor de polish waren de PB doeken en voor de sealant en wax de Fantastic Fur.
Velgen had de eigenaar al enkele keren in de Colli-845 gezet en zagen er nog superstrak uit.
Om alvast in te haken op de polish stappen voordat er vragen overkomen het volgende.
De lak van een Mazda 6 is behoorlijk hard en als finish de CF 2 pad op de Dap met Finish polish is geen enkele probleem.
Op mijn eigen 6 heb ik dit zelf ook getest en het verschil tussen een CF-0 en CF 2 pad is gewoon niet te zien.
Hierbij de foto's.

IMG_1735-01.webp

IMG_1737-01.webp

Hierbij de krassen voor de behandeling.

IMG_1731.webp

IMG_1733.webp

IMG_1734.webp

En zoals onderstaande foto is te zien zijn de krassen nog wel zichtbaar en de diepte ervan is goed te zien.
Deze kras heb ik het best in beeld kunnen brengen maar zoals deze kras is de rest ook geworden.

IMG_1741.webp

IMG_1742.webp

IMG_1746-01.webp

IMG_1748.webp

IMG_1751.webp

IMG_1754.webp

IMG_1755.webp

IMG_1756.webp

IMG_1759.webp

IMG_1761-01.webp

IMG_1760-01.webp

Bedankt maar weer voor het lezen.