Ik plaats hier even een verslagje van Janhenduk, die vorig jaar mijn Mazda onder handen heeft genomen.
En nu dit jaar er weer een 2de GT-m ging doen, natuurlijk wou ik daarbij zijn, want er zijn immers slechts 60 GT-m's in NL van dit model.
En nu dit jaar er weer een 2de GT-m ging doen, natuurlijk wou ik daarbij zijn, want er zijn immers slechts 60 GT-m's in NL van dit model.
janhenduk zei:Nou hier dan eindelijk het verslag.
Allereerst de foto's van de swirls, een Rotary in action en de nodige reflectie shots.
Eerst maar even hoe in stappen hoe de detail is gegaan.
Even betekenissen van afkortingen.
CF= Cuttingfactor
PB= Poorboys.
DJ= Dodo Juice.
Eerste stappen natuurlijk het wassen van de auto met de DJ born to be mild en de velgen eerst behandeld met IronX evenals de wielkasten.
Na het afspoelen de auto met de PB elastic Clay en DJ born to be slippy behandeld en vervolgens weer gewassen.
Na het wassen alle kieren en naden uitgeblazen en vervolgens afgeplakt.
Toen eerst de CF bepalen met de PRO900 aan de hand van de swirls die op de motorkap aanwezig waren.
Uiteindelijk op de CF 4 pad uitgekomen icm. de PB SSR 2.5 en hiermee het dak en de motorkap gedaan.
De motorkap hebben we 2 passes gedaan.
De rest van de auto was voldoende met de CF 2 pad icm. de PB SSR 1 op de PRO900en de motorkap en dak ook met deze combi behandeld.
Vervolgens de motorkap met de DAP900 en CF 0 pad voorzien van PB Black Hole.
Daarna de gehele auto in de PB EXP gezet met de DAP900.
Laatste stap was het aanbrengen van de Collinite 845 met de DAP900 ook op de CF 0 pad.
Ramen schoon gemaakt met de Meguairs NXT glass cleaner.
En de banden in de Wofgang tyre gel gezet.
Voor het uitpoetsen van de SSR stappen gebruik gemaakt van de PB doeken en voor het uitpoetsen van de andere stappen de Fantastic Fur doeken van DJ.
Dan hier de bijbehorende foto's met natuurlijk dank aan ArjanD300, zoals verwacht vallen die van mij in het niet.
Alleen de foto's va het Metallic effect en de laatste zijn alleen van mij.
En nu vooral gaan genieten van de foto's |-)