• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mazda 6 GT-m By Janhenduk

arjanD300

Detailing addict
17 jun 2010
257
65
45
Ik plaats hier even een verslagje van Janhenduk, die vorig jaar mijn Mazda onder handen heeft genomen.
En nu dit jaar er weer een 2de GT-m ging doen, natuurlijk wou ik daarbij zijn, want er zijn immers slechts 60 GT-m's in NL van dit model.

janhenduk zei:
Nou hier dan eindelijk het verslag.
Allereerst de foto's van de swirls, een Rotary in action en de nodige reflectie shots.
Eerst maar even hoe in stappen hoe de detail is gegaan.
Even betekenissen van afkortingen.
CF= Cuttingfactor
PB= Poorboys.
DJ= Dodo Juice.

Eerste stappen natuurlijk het wassen van de auto met de DJ born to be mild en de velgen eerst behandeld met IronX evenals de wielkasten.
Na het afspoelen de auto met de PB elastic Clay en DJ born to be slippy behandeld en vervolgens weer gewassen.
Na het wassen alle kieren en naden uitgeblazen en vervolgens afgeplakt.
Toen eerst de CF bepalen met de PRO900 aan de hand van de swirls die op de motorkap aanwezig waren.
Uiteindelijk op de CF 4 pad uitgekomen icm. de PB SSR 2.5 en hiermee het dak en de motorkap gedaan.
De motorkap hebben we 2 passes gedaan.
De rest van de auto was voldoende met de CF 2 pad icm. de PB SSR 1 op de PRO900en de motorkap en dak ook met deze combi behandeld.
Vervolgens de motorkap met de DAP900 en CF 0 pad voorzien van PB Black Hole.
Daarna de gehele auto in de PB EXP gezet met de DAP900.
Laatste stap was het aanbrengen van de Collinite 845 met de DAP900 ook op de CF 0 pad.
Ramen schoon gemaakt met de Meguairs NXT glass cleaner.
En de banden in de Wofgang tyre gel gezet.

Voor het uitpoetsen van de SSR stappen gebruik gemaakt van de PB doeken en voor het uitpoetsen van de andere stappen de Fantastic Fur doeken van DJ.
Dan hier de bijbehorende foto's met natuurlijk dank aan ArjanD300, zoals verwacht vallen die van mij in het niet.
Alleen de foto's va het Metallic effect en de laatste zijn alleen van mij.

En nu vooral gaan genieten van de foto's |-)

DSC_7510.webp

DSC_7511.webp

IMG_9922.webp

IMG_9923.webp

DSC_7520.webp

DSC_7526.webp

DSC_7539.webp

DSC_7556.webp

DSC_7585.webp

DSC_7566.webp

IMG_9938.webp

DSC_7588-1.webp

DSC_7593.webp

DSC_7606.webp

DSC_7546.webp

DSC_7549.webp

DSC_7543.webp

Mooi behaald resultaat dat ziezo! Maar ik heb het idee dat de foto's toch ietwat zijn bewerkt? CS5?

Thanks ze zijn idd door CS5 gehaald, een beetje contrast en vignetering....

Bandjes is smaak, ik vind persoonlijk toch PB mooier.

Super mooie foto's en resultaat, heeft een hele mooie flake pop en glans 8-) :-)^ De blauwe 6 is echt toppie door de kleur, ben gek van blauw en helemaal van deze want komt bijna in de buurt van sprintblauw van Audi!

Thanks paulus.

Ik had eergister nog even de bandjes gedaan, enover FLAKE POP gesproken:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

8-)

Sorry jongens dat ik geruime tijd afwezig was maar dat had wel een geldige reden.
Om niet off-topic te gaan zal ik hier niet verder op in gaan.

De detail was geweldig om te doen het het was super gezellig en het weer was ook uitsteekbaar uuhhh uitstekend.
@ArjanD300, bedankt voor het posten van deze klus

janhenduk zei:
Sorry jongens dat ik geruime tijd afwezig was maar dat had wel een geldige reden.
Om niet off-topic te gaan zal ik hier niet verder op in gaan.

De detail was geweldig om te doen het het was super gezellig en het weer was ook uitsteekbaar uuhhh uitstekend.
@ArjanD300, bedankt voor het posten van deze klus

:-)^

Kon het niet laten om je werk hier niet te laten zien !!
Hopelijk 2 juli weer ;)