• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

mazda CX-9 poetsproject.

erikjeeh

Detailing rookie
24 mrt 2012
1.000
0
heren,

zoals jullie weten woon ik bij me schoonouders. Nou kwamen die vanmiddag aangereden en was ik bezig met mn eigen velgen. Ze vroeg of ik misschien ook zin had de mazda CX9 weer eens te wassen. Nou is het volgende. Ik kan denk op 2 handen tellen hoevaak de auto is gewassen in meer dan 3 jaar tijd. Nou wil ik de mazda wassen en van glans voorzien.
Hieronder een foto van de producten die ik in huis heb en de auto. Mijn vraag aan jullie, waarmee beginnen om hem weer een beetje glans te geven aangezien hij nu redelijk dof is!

img0071mdd.jpg


img5090x.jpg
 
Wassen met de Monello Lavare shampoo icm de Monello Washmitt.

Daarna zou je eventueel de Iron-X kunnen gebruiken en deze weer afspoelen.
Hierna de Monello clay (weet niet of je andere hebt anders zou je die kunnen gebruiken ivm de kans op marring).

Daarna zou ik met een witte handpad icm de finale eens kijken of dat de kleur niet wat omhoog brengt.
Eventueel zou je iets kunnen opschalen naar Mezzo met wit of Mezzo met oranje handpad.
Die afnemen icm de perfetto, daarna zwarte pad met de Mothers Glaze & Sealant.
Daar bovenop zou ik de natty's aanbrengen
 
Wat me verbaast dat er heel veel swirls op zitten. In de zon zie ik allemaal swirls.

Zal vanavond een begin maken, lekker in de hal van de kas. Geen last van de zon dan.
 
Juffer1 zei:
Wassen met de Monello Lavare shampoo icm de Monello Washmitt.

Daarna zou je eventueel de Iron-X kunnen gebruiken en deze weer afspoelen.
Hierna de Monello clay (weet niet of je andere hebt anders zou je die kunnen gebruiken ivm de kans op marring).

Daarna zou ik met een witte handpad icm de finale eens kijken of dat de kleur niet wat omhoog brengt.
Eventueel zou je iets kunnen opschalen naar Mezzo met wit of Mezzo met oranje handpad.
Die afnemen icm de perfetto, daarna zwarte pad met de Mothers Glaze & Sealant.
Daar bovenop zou ik de natty's aanbrengen

+1

Ik hoop wel dat je toekomt met de doeken, maar ik vrees ervoor.
 
Jep de auto is reusachtig! Maar zonde om zoon bak waar er maar 250 in nederland rijden te verwaarlozen!
Daarnaast is de lak van de auto hardstikke mooi paars! Alleen hij glimt nu alleen omdat hij nat is!

De pakken met doeken zijn trouwens pakken van 3 stuks van monello
 
Ik heb nu de auto gewassen mag je de volgende dag nog je auto kleien of is het beter de auto nogmaals af te spoelen morgen? en daarna dus ook cleanen, polish en wax!

Tijdens het wassen:

img0073gr.jpg



Buiten geparkeerd weer!:

img0074bx.jpg



kwaliteit foto is helaas slecht vanwege dat de foto is gemaakt met een iphone!