• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mc Ive's 1e Detail Suzuki Ignis Black

Mcive

Detailing addict
7 okt 2008
100
62
Iedereen herkent het... een beginnende verslaving. Je begint met de overstap van een flesje Wash & Shine shampoo naar een fles Maguiar's shampoo gevolgd door een lekkere vloeibare was met bijbehorende pad van het zelfde merk...

Eenmaal geproefd van deze heerlijkheden wil je meer (das typerend voor een verslaving nl.) en je gaat je eens verdiepen in wat je medeverslaafden op het net vertellen en ervaren.

Tijdens de zoektocht naar meer voldoening ben ik via Seat Online nav een stukje van Dennis terecht gekomen op dit forum en geconfronteerd met het meest gevaarlijke voor een verslaafde: Carclean.com

Een snoepwinkel waar zelfs de zwaarst verslaafde onder behandeling in de Betty Ford kliniek niet aan kan ontkomen...

Eenmaal aangemeld heb ik de belofte gemaakt om na onze verhuizing van Nootdorp naar Gemert wat foto's te plaatsen om mijn voorstelrondje compleet te maken.

Tussen de verbouwing en verhuizing door gelukkig nog wat tijd gevonden om aan mijn jeukende handen gehoor te geven en mijn collectie uit te breiden met alle benodigheden die voor een leuke detail nodig zijn.

Na twee weken geleden even te zijn wezen buurten in Budel kon ik niet meer wachten en zondag was het zover "mn eerste detail" en wel de auto van mn lieve vechtgenoot...

Ik heb mn vrouwtje's auto gewassen met Goldglass Shampoo en daarna gedroogd met de Miracle Dryer.

De volgende stap was het kleien normaal heb ik er niet zo'n moeite mee maar dit was iets lastiger mede vanwege de Shining Monkey detailspray die niet zo lekker liep.

Na overgestapt te zijn naar de Spray and Wipe ging dit een stuk makkelijker en zo ben ik dus ook verdr gegaan.

Vervolgens op de motorkap een testspot gemaakt met SSR1 en een witte pad maar dit gaf weinig resultaat dus ben ik overgestapt naar de oranje pad met weer de SSR1 dit ging een stuk beter.

Doordat ik me goed in had gelezen hoopte ik dat het vlot zou gaan maar niets was minder waar je moet met de machine (Bosch Excenter -geen PEX) even de slag krijgen van inwerken en uitwerken.

Na deze stap de auto voorzien van een laag Black Hole en inderdaad in het zonnetje en een beetje te lang curen heeft tot gevolgd dat de Dikkie Dick zich van zn beste kant moest laten zien.

Om het geheel wel volgens de wet te doen een laagje EX-P over de Black Hole gedaan waarna het geheel met een heerlijk sausje afgemaakt kon worden de Natty's Paste Wax.

De Trims zijn gedaan met Black WOW en de bandjes met Bold N Bright.

Als laatste alles nagelopen met Spray and Wipe (ook de ramen) dit blijft echt wereldspul !!!

de VOOR Foto's


Frontvoor.jpg


rearvoor.jpg


hoodvoor.jpg


wheelvoor.jpg



de NA Foto's

sideRna.jpg


sideLna.jpg


hood2na.jpg


hoodna.jpg


reflection2na.jpg


wheelna.jpg


ivorna.jpg



Ik ben zelf redelijk tevreden over het resultaat maar merk wel dat ik nog dingen mis...
bv SSR2 of 2,5 (je had het goed gezegd Dennis) ik denk dat ik daar een nog beter resultaat
mee zou halen.

Mn vrouwtje is helemaal blij die zag eindeijk die krat met al die gekleurde flessen , potjes ,
padjes en doeken in de praktijk gebruikt worden...

De volgend detail wordt mn eigen auto een Zilvergrijze Seat Altea XL (hoop dan de collectie compleet te hebben maar dat is denk ik ijdele hoop)

Iedereen bedankt voor alle tips en tricks en bedankt voor het lezen...

Groeten Ivor
 
Ziet er weer goed uit! Mooi stukje werk. :)^

Voor wat betreft die verslaving heb ik er nu twee:
1 beginnende verslaving (detailen);
2 Alfa Romeo's (al in vergevorderd stadium waarbij geen genezing meer mogelijk is. Alleen het bezitten van een Alfa Romeo kan het stabiliseren) :ja
:grinning:
 
Welkom en veel plezier met je verslaving! Mooi eerste resultaat, dat er nog maar meer mogen volgen!

Mocht je verslaving de ultieme symptomen bereiken kan je je altijd je hart komen luchten hier op het forum! En openen we een topic voor de AC ... Anonieme Carcleaners :D
 
Mooi resultaat :cool:
Als de witte pad niet voldoende resultaat opleverd met SSR1, ga ik altijd over naar SSR2 en de witte pad.
Grappig om te lezen dat de oranje pad en SSR1 ook voldoende resultaat opleverd.
 
JohnnyBrera zei:
Ziet er weer goed uit! Mooi stukje werk. :)^

Voor wat betreft die verslaving heb ik er nu twee:
1 beginnende verslaving (detailen);
2 Alfa Romeo's (al in vergevorderd stadium waarbij geen genezing meer mogelijk is. Alleen het bezitten van een Alfa Romeo kan het stabiliseren) :ja
:grinning:

Uhm, hier kan ik me wel een beetje mee in denken :D

Autootje is trouwens weer mooi geworden! :)
 
Ivor,

Superresultaat behaald, complimenten. De verslaving is heel herkenbaar en hoef je je hier (op het forum) niet voor te schamen.
Leuke bijkomstigheid is dat je vrouw ook weer helemaal blij is.
Overigens zonde van het lood aan de buitenkant van de velgen.

Gr.
René
 
Dank jullie voor de leuke reacties ik wordt er zelfs een beetje verlegen van...

@ Benny: Ook jouw ex spulletjes hebben zeer goed meegewerkt aan deze detail nog bedankt he.

@ Cruiser: Shit had ze zelf niet gezien (je hebt van die plekkies) ga het alsnog ff fixen.

@ Volder: Zeker weten dat ie er veel beter uitziet als toen bij de aflevering de dealer had hem nog wel
verwend met een waxoil behandeling (maar zoals vaak vermeld dat steld geen R*K voor).

@ ParaNoya: Ik had ook mazzel dat deze combi wel werkte want ik was nog niet zo bijdehand geweest
om de SSR2 of SSR 2,5 te bestellen.

@ IceT: Dat ze dat nog steeds doen he snap er echt nix van toen ik 15 jaar geleden nog monteur was
gebruikte ik bij de lichtmetaal al plaklood zal wel een bandeboer van lik mn H*L zijn...


@ Wokkelz: Ik ben totaal zo'n 7 uur bezig geweest maar had met wassen hulp van het vrouwtje daarna
riep ik hard "WOMEN, PLEASE STEP AWAY FROM THIS CAR AND TAKE A HIKE" gevolgd
door ik zou best een biertje lusten...
 
Welkom. Suzuki is aardig opgeknapt.
En door de tips van Dennis op Seat on line komen er hier steeds meer verslaafden. :D
 
Hij is goed van opgeknapt.

Waarom niet eerst de XL?
Wat mis je dan nog allemaal in je collectie?:D
Ik ben met mijn 1e detailklus meteen op mijn XL gestort (handmatig dan wel)
 
Niels, ik zou nog een Green Light pad willen hebben en Sowieso een grootverpakking Spray & Wipe (wij vreten dat spul thuis...)

Uiteraard nog de SSR 2 of 2,5 voor een nog beter resultaat op meedere typen lakken.

Verder nog wat milde klei , NXT Glasscleaner , grootverpakking Super Slicks & ... en dan nog een Wheelwax (denk ook van Poorboy´s ben zeer te spreken over de prijs/kwaliteit verhouding)

Ik denk dat ik er dan wel een beetje ben anders hebben jullie binnenkort allemaal een middagje vrij voor een ceremonie... hier rust een verslaafde carcleaner...

Heb je trouwens nog plannen om je grill aan te gaan passen ?

Groeten Ivor