Iedereen herkent het... een beginnende verslaving. Je begint met de overstap van een flesje Wash & Shine shampoo naar een fles Maguiar's shampoo gevolgd door een lekkere vloeibare was met bijbehorende pad van het zelfde merk...
Eenmaal geproefd van deze heerlijkheden wil je meer (das typerend voor een verslaving nl.) en je gaat je eens verdiepen in wat je medeverslaafden op het net vertellen en ervaren.
Tijdens de zoektocht naar meer voldoening ben ik via Seat Online nav een stukje van Dennis terecht gekomen op dit forum en geconfronteerd met het meest gevaarlijke voor een verslaafde: Carclean.com
Een snoepwinkel waar zelfs de zwaarst verslaafde onder behandeling in de Betty Ford kliniek niet aan kan ontkomen...
Eenmaal aangemeld heb ik de belofte gemaakt om na onze verhuizing van Nootdorp naar Gemert wat foto's te plaatsen om mijn voorstelrondje compleet te maken.
Tussen de verbouwing en verhuizing door gelukkig nog wat tijd gevonden om aan mijn jeukende handen gehoor te geven en mijn collectie uit te breiden met alle benodigheden die voor een leuke detail nodig zijn.
Na twee weken geleden even te zijn wezen buurten in Budel kon ik niet meer wachten en zondag was het zover "mn eerste detail" en wel de auto van mn lieve vechtgenoot...
Ik heb mn vrouwtje's auto gewassen met Goldglass Shampoo en daarna gedroogd met de Miracle Dryer.
De volgende stap was het kleien normaal heb ik er niet zo'n moeite mee maar dit was iets lastiger mede vanwege de Shining Monkey detailspray die niet zo lekker liep.
Na overgestapt te zijn naar de Spray and Wipe ging dit een stuk makkelijker en zo ben ik dus ook verdr gegaan.
Vervolgens op de motorkap een testspot gemaakt met SSR1 en een witte pad maar dit gaf weinig resultaat dus ben ik overgestapt naar de oranje pad met weer de SSR1 dit ging een stuk beter.
Doordat ik me goed in had gelezen hoopte ik dat het vlot zou gaan maar niets was minder waar je moet met de machine (Bosch Excenter -geen PEX) even de slag krijgen van inwerken en uitwerken.
Na deze stap de auto voorzien van een laag Black Hole en inderdaad in het zonnetje en een beetje te lang curen heeft tot gevolgd dat de Dikkie Dick zich van zn beste kant moest laten zien.
Om het geheel wel volgens de wet te doen een laagje EX-P over de Black Hole gedaan waarna het geheel met een heerlijk sausje afgemaakt kon worden de Natty's Paste Wax.
De Trims zijn gedaan met Black WOW en de bandjes met Bold N Bright.
Als laatste alles nagelopen met Spray and Wipe (ook de ramen) dit blijft echt wereldspul !!!
de VOOR Foto's
de NA Foto's
Ik ben zelf redelijk tevreden over het resultaat maar merk wel dat ik nog dingen mis...
bv SSR2 of 2,5 (je had het goed gezegd Dennis) ik denk dat ik daar een nog beter resultaat
mee zou halen.
Mn vrouwtje is helemaal blij die zag eindeijk die krat met al die gekleurde flessen , potjes ,
padjes en doeken in de praktijk gebruikt worden...
De volgend detail wordt mn eigen auto een Zilvergrijze Seat Altea XL (hoop dan de collectie compleet te hebben maar dat is denk ik ijdele hoop)
Iedereen bedankt voor alle tips en tricks en bedankt voor het lezen...
Groeten Ivor
Eenmaal geproefd van deze heerlijkheden wil je meer (das typerend voor een verslaving nl.) en je gaat je eens verdiepen in wat je medeverslaafden op het net vertellen en ervaren.
Tijdens de zoektocht naar meer voldoening ben ik via Seat Online nav een stukje van Dennis terecht gekomen op dit forum en geconfronteerd met het meest gevaarlijke voor een verslaafde: Carclean.com
Een snoepwinkel waar zelfs de zwaarst verslaafde onder behandeling in de Betty Ford kliniek niet aan kan ontkomen...
Eenmaal aangemeld heb ik de belofte gemaakt om na onze verhuizing van Nootdorp naar Gemert wat foto's te plaatsen om mijn voorstelrondje compleet te maken.
Tussen de verbouwing en verhuizing door gelukkig nog wat tijd gevonden om aan mijn jeukende handen gehoor te geven en mijn collectie uit te breiden met alle benodigheden die voor een leuke detail nodig zijn.
Na twee weken geleden even te zijn wezen buurten in Budel kon ik niet meer wachten en zondag was het zover "mn eerste detail" en wel de auto van mn lieve vechtgenoot...
Ik heb mn vrouwtje's auto gewassen met Goldglass Shampoo en daarna gedroogd met de Miracle Dryer.
De volgende stap was het kleien normaal heb ik er niet zo'n moeite mee maar dit was iets lastiger mede vanwege de Shining Monkey detailspray die niet zo lekker liep.
Na overgestapt te zijn naar de Spray and Wipe ging dit een stuk makkelijker en zo ben ik dus ook verdr gegaan.
Vervolgens op de motorkap een testspot gemaakt met SSR1 en een witte pad maar dit gaf weinig resultaat dus ben ik overgestapt naar de oranje pad met weer de SSR1 dit ging een stuk beter.
Doordat ik me goed in had gelezen hoopte ik dat het vlot zou gaan maar niets was minder waar je moet met de machine (Bosch Excenter -geen PEX) even de slag krijgen van inwerken en uitwerken.
Na deze stap de auto voorzien van een laag Black Hole en inderdaad in het zonnetje en een beetje te lang curen heeft tot gevolgd dat de Dikkie Dick zich van zn beste kant moest laten zien.
Om het geheel wel volgens de wet te doen een laagje EX-P over de Black Hole gedaan waarna het geheel met een heerlijk sausje afgemaakt kon worden de Natty's Paste Wax.
De Trims zijn gedaan met Black WOW en de bandjes met Bold N Bright.
Als laatste alles nagelopen met Spray and Wipe (ook de ramen) dit blijft echt wereldspul !!!
de VOOR Foto's
de NA Foto's
Ik ben zelf redelijk tevreden over het resultaat maar merk wel dat ik nog dingen mis...
bv SSR2 of 2,5 (je had het goed gezegd Dennis) ik denk dat ik daar een nog beter resultaat
mee zou halen.
Mn vrouwtje is helemaal blij die zag eindeijk die krat met al die gekleurde flessen , potjes ,
padjes en doeken in de praktijk gebruikt worden...
De volgend detail wordt mn eigen auto een Zilvergrijze Seat Altea XL (hoop dan de collectie compleet te hebben maar dat is denk ik ijdele hoop)
Iedereen bedankt voor alle tips en tricks en bedankt voor het lezen...
Groeten Ivor